۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۰۳۴۶۰
امام جمعه اراک:

استان مرکزی در کمک به سیل‌زدگان پیشتاز باشد

استان مرکزی در کمک به سیل‌زدگان پیشتاز باشد
آیت الله دری نجف آبادی گفت: از آنجا که اعتبارات و منابع دولت محدود است باید استفاده از ظرفیت خیران در امور حساسی همچون سلامت را مد نظر قرار داد.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم کلنگ‌زنی فاز سوم ‌بیمارستان آیت‌الله خوانساری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت خیران در امور حساس اظهار داشت: از آنجا که اعتبارات و منابع دولت محدود است باید استفاده از ظرفیت خیران در امور حساسی همچون سلامت را مد نظر قرار داد.

وی افزود: چراکه یکی از گام‌های مهم و موثر در جامعه حرکت در مسیر پیشگیری به منظور تحقق سلامت و همچنین حفاظت و صیانت از جامعه است..

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از ظرفیت‌های خیران در استان مرکزی اتفاق افتاده و همان طور که شاهد هستید فاز قدیمی بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک و همچنین فاز دوم آن با کمک خیران و با بهترین تجهیزات به بهره‌برداری رسید که اکنون برای فاز سوم هم با توجه به سابقه درخشان خیران انتظار اثرگذاری بیشتر آنها را داریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بنابراین بهره‌گیری از ظرفیت خیران به منظور بهره‌برداری از فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری با توجه به محدودیت منابع دولتی بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند اقدامی خداپسندانه و میراث ماندگاری برای نسل‌های بعدی باشد.

وی ادامه داد: هر چه که بتوانیم درراستای خود مراقبتی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه گام برداریم با صرف هزینه کمتر توانسته‌ایم اثربخشی بیشتری را رقم بزنیم، از این رو مراقبت‌های بهداشت اولیه باید به عنوان یک موضوع مهم در تمام مراکز درمانی کشور مد نظر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: هزینه‌های سنگین درمان می‌طلبد که برای جلوگیری از این هزینه‌های سربار و کمرشکن با تقویت امور چون پیشگیری و خودمراقبتی به سمت کاهش این هزینه‌ها حرکت کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: از این رو رعایت استفاده از تغذیه سالم، انجام غربالگری، پرهیز از مواد مخدر و الکل و غذاهای آماده باید مورد توجه باشد تا بتوان درراستای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها حرکت کرد همچنین لازم است که در این مسیر تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم به عنوان یک اصل مقدس جایگاه ویژه‌ای را در پیشگاه خداوند دارد و افرادی که در این مسیر خالصانه تلاش می‌کنند، انسان‌های بسیار شریفی هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به سیل اخیر گفت: در شرایط کنونی کشور که شاهد بی‌خانمان شدن بسیاری از هم‌وطنانمان در سراسر کشور هستیم کمک به سیل‌زدگان از واجب‌ترین کارها است که استان مرکزی در این زمینه باید پیشتاز باشد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات