۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۰۳۴۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت جهانی سازی فرهنگ مهدویت با بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغ

ضرورت جهانی سازی فرهنگ مهدویت با بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغ
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت جهانی سازی فرهنگ مهدویت با بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی روحانیان مستقر شهر‌های استان در بابلسر از مسأله مهدویت و انتظار به عنوان وجه مشترک همه ادیان الهی یاد کرد و با بیان این که این موضوع مهم تنها مورد نظر و توجه شیعیان نیست، افزود: امروز باید از ظرفیت موجود در جهت ترویج صحیح فرهنگ مهدویت در بخش‌های مختلف جامعه بهره گرفته شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که عدم ورود روحانیت به مسأله مهدویت و تلاش در جهت ترویج و تبلیغ آن در جامعه موجب گسترش و بازارگرمی افراد غیر متخصص و سودجو خواهد شد، خاطرنشان کرد: این وظیفه روحانیت است که با تقویت بنیه علمی خود پاسخگوی شبهات مهدوی در جامعه باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه مهدوی یک جامعه آرمانی و پویا است که همواره در حال رشد و توسعه همه جانبه است، تصریح کرد: جامعه‌ای که ارزش‌های مهدوی در همه بخش‌های آن حاکم باشد، دشمن هیچ گاه نمی‌تواند به اهداف خود در آن کشور دست پیدا کند.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران به عنوان نهضتی برخواسته از دین و ارزش‌های الهی زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه منتظران حقیقی در جامعه اسلامی، شناخت و درک صحیح و عمیق از مسأله انتظار و مهدویت است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نقش روحانیت در نهادینه سازی فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیت به عنوان متخصصان حوزه دین به دلیل توان و ظرفیت تبلیغی که در اختیار دارند می‌توانند در رشد و تقویت این فرهنگ اصیل نقش مؤثری را در جامعه ایفا کنند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که باید راهکار‌های عملی و اجرایی این بیانیه مهم از سوی مسؤولان طراحی شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم عمل به این بیانیه مهم آثار مثبت بسیاری را در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی به دنبال خواهد داشت.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه سخنان خود با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت تنها مربوط به داخل کشور نیست بلکه باید افق تبلیغی مبلغان دینی بین المللی باشد، بیان داشت: در مسأله انتظار و مهدویت این وظیفه و تکلیف روحانیت است از همه ظرفیت‌های تبلیغی به منظور جهانی سازی این فرهنگ اصیل و غنی استفاده کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ انتظار و مهدویت را باید با ابزار‌های نوین در میان نسل جوان ترویج و نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: امروز هنر یک ابزار مناسبی برای رساندن پیام دین به جامعه جهانی است و باید از این ظرفیت بالا بیشتر بهره گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات