۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۰۳۴۷۷

روایت فایننشال‌تایمز از نحوه کمک‌رسانی سپاه به سیل‌زدگان ایران

روایت فایننشال‌تایمز از نحوه کمک‌رسانی سپاه به سیل‌زدگان ایران
روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز گزارشی از نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک‌رسانی به مناطق‌ سیل‌زده ایران تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فایننشال‌تایمز  گزارشی از نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به سیل‌زدگان ایران تهیه کرده و این موضوع را در چارچوب اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه انگلیسی نوشته است در همان هفته‌ای که دولت «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داد، نیروهای داوطلب این سازمان با کمک به سیل‌زدگان خوزستان، چهره‌ای متفاوت از خودشان به نمایش گذاشتند. 

مطابق این گزارش، «عباس پارسایی» که مسؤولیت اداره یک مجموعه پزشکی در شهر مشهد را به عهده دارد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر سفر کرد تا خودش را همراه با سایر نیروهای داوطلب سپاه به روستای دهلاویه رسانده و با حفر گودال و ارسال تجهیزات برای خانواده‌های نیازمند به آسیب‌دیدگان از سیل کمک کند.

پارسایی در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز می‌گوید: «ما برای ۶۰۰۰ نفر صبحانه، نهار و شام تهیه می‌کنیم و با قایق آن را به روستاهایی که زیر آب رفته‌اند می‌رسانیم.»

روزنامه انگلیسی نوشته پارسایی، همانند دیگر اعضای داوطلب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این کار را بدون هیچ چشمداشت مادی انجام می‌دهد. 

او می‌گوید: «چیزی که ترامپ از درک آن عاجز است این است که در ایدئولوژی من، پول جایی ندارد. این انقلاب به خاطر فداکاری حامیانش رو پا است.»

فایننشال‌تایمز در ادامه این گزارش نوشته است: «نقش پیشگام سپاه در فعالیت‌های کمک‌رسانی بعد از وقوع سیل ویرانگری که جان ۷۶ نفر را گرفت و ۸ میلیارد دلار خسارت به بار آورد، نقش رو به گسترش این گروه در جامعه ایران را مشخص می‌کند.»/847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات