۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۳۵۰۴
امام جمعه قزوین:

نیروی مسلح ایران حامی مستضعفان جهان است

نیروی مسلح ایران حامی مستضعفان جهان است
نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: رسالت نیروهای مسلح فقط رسالت نظامی نیست بلکه رسالت فرهنگی را نیز عهده دارند و حامی مستضعفان و گرفتاران عالم هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم رژه روز نیروهای مسلح که صبح امروز مقابل لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح در نظام اسلامی و دینی با نظام‌های دیگر تفاوت اساسی دارند و نیروهای مسلح ما وقتی این تفاوت‌ها را می‌بینند، ارتقا روحیه پیدا کرده و قدر خود را می‌دانند.

وی با بیان اینکه مردم هم وقتی از این ویژگی‌ها مطلع باشند، قدر نیروهای مسلح را بیش از پیش خواهند دانست، افزود: خداوند کسانی را که در راه او می‌جنگند و در صفوف مستحکم ایستادگی می‌کنند، دوست داشته و نیروهای مسلح مدافع دین و مدافع مستضعفان را دوست می‌دارد و این از ویژگی های نیروهای مسلح دینی به حساب می‌آید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ویژگی دیگر نیروهای مسلح دینی این است که خدا این نیروها را پایه‌گذاری کرده و تا پیروزی نهایی، حامی و پشتیبان نیروهای مسلح است و می‌فرماید«همین که شما پای کار حمایت از دین خدا آمدید و برای اجرای فرمان خدا سلاح در دست گرفتید و این یعنی حمایت از دین و بندگان خدا و من بنابراین شما را یاری می‌کنیم.»

 حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه مردم جهان هم حامی نیروهای مسلح دینی هستند و امروز در دنیا این را به خوبی می‌بینیم، ادامه داد: دل هر مستضعفی در عالم به نیروهای مسلح دینی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گرم است.

وی عنوان کرد: عالم مستضعفان دعاگوی نیروهای مسلح اسلامی و پشتیبان آن‌ها هستند و امروزه در سوریه، عراق، لبنان، آفریقا و هرکجایی که مستضعفی است؛ می‌بینیم که دل مردم به حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گرم است و روی مستشاری و انتقال تجارب 8 سال دفاع مقدس روی نیروهای جمهوری اسلامی ایران حساب باز می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در هیچ کجای جهان همدلی و انسجامی که بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد را نمی‌توان مشاهده کرد و محور انسجام نیروهای مسلح ولی‌فقیه و رهبری دینی بوده و دل‌های آنان باهم منسجم است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: رسالت آن‌ها فقط رسالت نظامی نیست بلکه رسالت فرهنگی را نیز برعهده داشته و حامی همه گرفتاری‌های مستضعفان و گرفتاران عالم هستند که این باعث می‌شود وقتی سیل می‌آید ارتش و سپاه را در عرصه ‌ببینیم.

وی بیان کرد: امام فرمودند « اگر سپاه نبود، کشور نبود» و امروزه همه مردم احساس می‌کنند که اگر سپاه نبود، کشور را آب می‌برد و اگر ارتش نبود معلوم نبود در بحران سیل چه بر سر مردم می‌آمد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: قرآن وعده داده است که نیروهای مسلح مورد حمایت خدا و دین، پیروز عرصه و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت هستند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات