۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۰۳۵۱۴
حجت الاسلام جعفری مطرح کرد؛

«طرح کلی حرکت انبیا و امام از آغاز تا انجام» موضوع همایش بعدی دکترین مهدویت

«طرح کلی حرکت انبیا و امام از آغاز تا انجام» موضوع همایش بعدی دکترین مهدویت
دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت موضوع اجلاس بعدی را«طرح کلی حرکت انبیاء و امام از آغاز تا انجام» اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که از صبح امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم آغاز شده عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری دبیر همایش  با بیان این که این همایش سالانه به نام امام زمان(عج) در مراکز علمی و تخصصی مورد دغدغه و پیگیری پژوهشگران قرار می‌گیرد، گفت: همواره استقبال خوبی از این همایش صورت می گیرد همچنانکه برای همایش امسال نزدیک به 220 مقاله ارسالی به دبیرخانه داشتیم.

وی با بیان این که 65 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی همایش ارائه‌ شده است، گفت: چالش‌های اعتقادی فرهنگی و چالش‌های اجتماعی و سیاسی دو محور همایش پانزدهم بوده است که چهار کمیسیون تخصصی را به خود اختصاص می دهد و در این دو محور با زیرگروه‌های تخصصی مقالات ارزشمندی به دبیرخانه همایش رسید.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که از بررسی این مقالات ریشه آسیب‌ها را می‌توانیم در دو محور جمع‌بندی کنیم، گفت: اول اینکه اگر انتظار فقط به معنای لغوی بررسی شود قاعدتا آسیب‌هایی همچون انحرافات به دنبال خواهد داشت اما اگر انتظار مطابق روایات تلاشی خستگی‌ناپذیر باشد و شرایطی داشته باشد که دشمن از آن بهراسد آسیبی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی تعدادی کتاب و مجله تخصصی در این همایش ابراز داشت: کتاب ترویج تفکر موعودگرایی در افق جهانی، توهم ارشاد و شماره 49 مجله مشرق موعود در این همایش رونمایی شده است.

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت ادامه داد: همایش شانزدهم سال 99 نیز با موضوع «طرح کلی حرکت انبیاء و امام از آغاز تا انجام» در فرودین ماه سال آینده برگزار می شود و برنامه ریزی برای این همایش نیز صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات بلافاصله بعد از همایش جاری خاطرنشان ساخت: ان شاءالله فراخوان مقالات همایش شانزدهم با محور و زیرمحورهای تعیین شده به زودی اعلام می شود./1330/ج

ارسال نظرات