۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۰۳۵۲۴
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

مومن از اطاعت پروردگار سرپیچی نمی کند

مومن از اطاعت پروردگار سرپیچی نمی کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ابلیس عابدی سرکش بود، گفت: انسان مومن در کنار عبادت از اطاعت پروردگار سرپیچی نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه امروز در مسجد غدیر گفت: مناجات شعبانیه شناسنامه اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه خاندان پیامبر شجره طیبه هستند، عنوان کرد: در این مناجات به محضر خداوند چنین عرض می شود، بارالها؛ مرا مطیع فرمان خود بگردان، انسان مومن در کنار عبادت از اطاعت خداوند غفلت نمی کند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: مشکل شیطان انجام عبادت نبود بلکه او عابد بود اما مطیع نبود؛ بنابراین عبادت را نباید با تقوا و مطیع بودن اشتباه گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: هر انسان عابدی نمی تواند با تقوا باشد و از خداوند اطاعت کند. انسان عابد در کنار عبادت باید اطاعت الهی را نیز به جای بیاورد در غیر این صورت امروز داعش نیز نماز می خواند.

وی مهمترین شاخصه حضرت عباس(ع) را مطیع بودن بیان کرد و گفت: ایشان در محضر ولی زمان خویش بسیار مطیع بودند برای همین زمانی که امام به حضرت فرمان دادند که برای خیام آب بیاورند اطاعت کردند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: انسان باید در همه حال مراقب باشد احترام مقدسات را رعایت کند و حق الناس را ضایع نکند همه این امور در زمره اطاعت الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان خاطرنشان کرد: اگر صیاد شیرازی‌ها و شهید همت‌ها به این مقامات دست یافتند و بزرگ شدند چون هدف آنان کسب رضایت الهی بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات