۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۳۵۲۵
حجت الاسلام فاکر میبدی:

بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی برای ۴۰ سال آینده کشور است

بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی برای ۴۰ سال آینده کشور است
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بیانیه گام دوم منشور انقلاب در ۴۰ سال آینده است، گفت: این بیانیه مسیر پیش روی کشور را در عرصه‌های گوناگون داخلی و خارجی مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد فاکر میبدی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم به اندازه ای از ارزش و اهمیت برخوردار است که همایش های بزرگ علمی می طلبد تا راه های تحقق آن بررسی شود.

وی افزود: در رساله های علمی، نشست های علمی و تخصصی و مسؤولیت های گوناگون تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید مورد کنگاش باشد، بیش از ۳۰ سرفصل و موضوع بیانیه موارد خوبی برای مسائل پژوهشی و علمی است.

استاد حوزه علمیه قم نقش جامعه قرآنی، مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد را در تحقق گام دوم مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مساجد و کانون فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از حلقات وصل اقشار جامعه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تأکید بر تقویت زیرساخت های معرفتی در جامعه ادامه داد: مسجد برای قرآن قرار داده شده و باید از جامعیت قرآن کریم و مساجد برای هدایت جامعه و رهنمود اقشار مختلف استفاده شود، بنابراین جامعیت قرآن و مساجد باید پیوند داده شوند.

حجت الاسلام فاکر میبدی با بیان این که مسجد برای قرآن است و اگر برنامه های دیگری انجام می شود باید در همین راستا باشد، ابراز داشت: باید بررسی شود که نقش کانون مساجد و قرآن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب چیست و چگونه باید عمل کرد.

وی با طرح این سؤال که مسجد و کانون ها در تحقق بیانیه گام دوم چه نقشی دارند، عنوان کرد: مسجد صرفا نباید در برگزاری کلاس ها خلاصه شود بلکه در گام دوم باید نقش فعال داشته باشد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به نقس مساجد در انقلاب و پیشبرد آن خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری  و ۱۲ هزار کتابخانه داریم، همچنین ۱۵۰۰ خانه نور داریم و ۲ هزار مربی قرآنی در کشور فعالیت می کنند اما با این اندازه از امکانات هنوز مساجد در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و در مسأله جذب مشکلاتی داریم، قبل از هرکاری باید در مسجد ایجاد جاذبه کرد و مسجد باید در تراز مسجدالنبی در عصر پیامبر(ص) باشد.

وی اضافه کرد: نقش برنامه های قرآنی و دینی در پیشرفت انقلاب و تحقق گام دوم انقلاب بسیار مهم است، بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی در 40 سال آینده است و مسیر پیش روی کشور را در عرصه های گوناگون داخلی و خارجی مشخص می کند.

حجت الاسلام فاکر میبدی با تأکید بر کنکاش علمی و پژوهشی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اسلامی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه جای کار علمی و پژوهشی دارد تا به صورت دقیق و حساب شده عملیاتی شود  در این راستا جایگاه قرآن، مساجد و جامعه قرآنی در تبیین زیرساخت های قرآنی دینی باید مورد بررسی قرار گیرد.

محمد قمین
ارسال نظرات