۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۳۵۲۶
حجت الاسلام نقیب:

جاذبه مساجد با برنامه ریزی دقیق تقویت شود

جاذبه مساجد با برنامه ریزی دقیق تقویت شود
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: جذب افراد به مساجد و نحوه القای آموزه های قرآن و پذیرش آن از موضوعات مهم امروز است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد نقیب رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی قوی است که باید در نشست ها و جلسات علمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ما در دانشگاه علوم و معارف قرآن برنامه ها و اقداماتی را در این زمینه آغاز کردیم و در میثاق نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب وظایفی را در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی قبول کرده ایم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر برخورد منطقی و به دور از شعار با بیانیه گام دوم، خواستار نقش آفرینی همه اقشار به ویژه جامعه قرآنی در زمینه تحقق آن شد و اظهار داشت: باید دستورالعمل و وظایف عملیاتی را در این نشست مشخص کنیم که جامعه قرآنی و کانون مساجد چه وظایفی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده دارند.

وی ادامه داد: باید مشخص کنیم مساجد و جامعه قرآنی بناست چه کارهایی در گام دوم انقلاب انجام دهد، باید بررسی شود در گام دوم انقلاب چه اقداماتی صورت گیرد که حاصل آن تقویت نقش مساجد باشد؛ خود سازی، جامعه پردازی، تمدن سازی، طرح دین و دنیا، دفاع از نظریه انقلاب و مرزبندی با دشمنان از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است که جامعه قرآنی و مساجد در آن نقش ویژه دارند.

حجت الاسلام نقیب ابراز داشت: جذب افراد به مساجد و نحوه القای آموزه های قرآن و پذیرش آن از موضوعات مهم امروز است که باید برای آن برنامه ریزی شود و باید برای رونق بیشتر مساجد برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سپردن مدیریت به جوانان، ارتقای بینش سیاسی، عدالت گستری، تقویت معنویت و اخلاق در جامعه، سبک زندگی اسلامی، ایجاد نشاط و امید، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان، طهارت اقتصادی، تو جه به قشر ضعیف جامعه، عدالت و مبارزه با فساد از سرفصل هایی است که مربوط به مساجد می شود که باید به همت جامعه قرآنی محقق شود.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: نسبت به آموزش های ائمه جماعت تا کنون چه برنامه ریزی هایی داریم و  برای جاذبه های مساجد چه کردیم؛ هیأت امنا، وضعیت اقتصادی و سیاسی و عوامل دیگر در جاذبه مساجد اثرگذار است، حوزه علمیه برای آموزش نیروی مسجد چه کار کرده است؟

وی اضافه کرد: متولی امور مساجد برای آموزش ائمه جماعات چه اقداماتی انجام داده است، اگر مسجدی شلوغ است و جمعیتی دارد امام جماعت و نیروهای خوب دارد اما باید به صورت مبنایی کار کنیم، جاذبه های بیرون مسجد برای جوان بیشتر است و باید برای جاذبه مساجد برنامه ریزی و فکر شود.

حجت الاسلام نقیب گفت: چه اشکالی دارد که در کنار مساجد سالن های مناسبی برای امور ورزشی و ازدواج جوانان ایجاد شود تا با قیمت مناسب در اختیار جامعه قرار گیرد، در گام دوم انقلاب همه اقشار باید با مساجد ارتباط نزدیک داشته باشند و جذب این فضا شود، اگر توانستیم جاذبه های درون مسجد را زیاد کنیم می توان به جوانان آموزش های قرآنی را هم ارائه داد.

محمد قمین
ارسال نظرات