۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۳۵۲۷
حجت الاسلام یوسفی مقدم:

تمدن سازی مهمترین شاخصه انقلاب است|لزوم تشکیل هسته های علمی مشورتی در مساجد

تمدن سازی مهمترین شاخصه انقلاب است|لزوم تشکیل هسته های علمی مشورتی در مساجد
رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه مساجد باید مطالبه گری در مردم ایجاد کند، گفت: باید هسته های علمی مشورتی در زمینه های گوناگون در مساجد تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید ببینیم که بیانه گام دوم می خواهد جامعه را به کدام سمت ببرد و مساجد چه نقشی در تحقق آن دارند.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۳ عنوان خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ماهیت و قوام کل بیانیه را شکل می دهد، ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و بخش های مهمی از بیانیه تجلیل از گذشته پرافتخار است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تمدن سازی را مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم انقلاب اسلامی مقابله با دشمنان شرق و غرب است و امروز وارد مرحله جدیدی از دوران انقلاب شده ایم.

وی ادامه داد: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد سالم، عزت ملی و سبک زندکی از موارد مورد تاکید رهبر انقلاب در بیانیه است و باید توجه داشت که شاخصه تمدنی یک ملت سبک زندگی آن است، بیانیه گام دوم جایگاه بسیار رفیعی دارد و جایی که می تواند این بیانیه را پیگیری کند تا محقق شود مسجد است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم با بیان این که مسؤولان و تشکیلات دولتی باید برآمده ازمسجد باشند، ابراز داشت: مساجد مقوم نطام اسلامی هستند و همانگونه که مساجد انقلاب را به وجود آوردند، استمرار انقلاب نیز به مساجد است.

وی عنوان کرد: آیات قرآن کریم جایگاه مساجد را محوری، هدایت بخش و تحرک آفرین معرفی می کند و امروز باید بررسی شود که مساجد چنین جایگاهی دارند یا خیر؟

رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: مساجد باید در مدیریت معنوی جامعه و هدایت آن نقش آفرین باشد نه صرفا برای نماز و برگزاری کلاس استفاده شود، مسجد باید مرکز همه فعالیت ها بوده و در کنار آن امکانات لازم برای استفاده مردم به ویژه جوانان وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مساجد باید جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند تا نسبت به بیانیه گام دوم ایفای نقش داشته باشند، تقویت معنویت و اخلاق و حتی مبارزه با فساد و ایجاد اقتصاد سالم از مواردی است که مسجد می توان در آن نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم تأکید کرد که مساجد باید مطالبه گری در مردم ایجاد کند، در این راستا باید کانون ها و هسته های علمی مشورتی در زمینه های گوناگون در مساجد تشکیل شود تا بررسی کنند که آیا حرکت مسؤولان و جامعه در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب است یا خیر و اگر در جاهایی کوتاهی هایی وجود دارد مطالبه گری داشته باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات