۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۰۳۵۲۸
ستوده نیا:

جامعه و مساجد باید با مدیریت قرآنی اداره شوند

جامعه و مساجد باید با مدیریت قرآنی اداره شوند
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان نقش مساجد را در جامعه اسلامی محوری دانست و گفت: جامعه و مساجد باید با مدیریت قرآنی اداره شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا ستوده نیا عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و استاد معارف قرآنی شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، نقش مساجد را در جامعه اسلامی محوری دانست و گفت: جامعه و مساجد باید با مدیریت قرآنی اداره شوند.

وی افزود: همواره در بین اندیشمندان تمایل به مسائل کلی مانند چشم اندازها و تئوری ها بیشتر است اما در بین عامه مردم این تمایل وجود ندارد، برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ضمن توجه به چشم اندازها باید با به جزئیات هم توجه شود.

ستوده نیا با تأکید بر توجه جامعه اسلامی به قرآن و عترت اظهار داشت: در جامعه اسلامی افزون بر توجه به آیات قرآن کریم باید به روایات نیز توجه شود، چرا کافی خوانی نداریم و به مجامع روایی توجه لازم نمی شود.

وی آموزش الفاظ قرآنی برای انتقال مفاهیم را ضروری دانست و ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) در کنار توجه به مسائل کلان به جزئیاتی مانند آموزش الفاظ قرآنی به مردم اهتمام داشتند و امروز هم باید به آموزش الفاظ قرآنی توجه شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان با بیان این که خوشبختانه بعد از انقلاب توجه بیشتری به قرآن و مسائل معنوی  شده است، ابراز داشت: معنویت و روحانیت نقش مهمی در جذب جوانان دارد و کانون های مساجد باید بر عامل معنویت سرمایه گذاری ویژه کنند.

وی عنوان کرد: مساجد باید دارای برنامه های هدفمند باشند تا ضمن جذب جوانان، معارف دینی به آن ها منتقل شود اما متاسفانه برنامه کامل و دقیقی وجود ندارد تا جوانان جذب معنویت و طهارت معنوی شوند.

این استاد قرآنی خاطرنشان کرد: مسجد باید ملجأ و مأوای مردم باشد اما آیا امروز مساجد این چنین هستند؟ نباید برخی کارها را به گونه ای عظمت ببخشیم که مردم تصور کنند نمی توان به آن دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در قبال قرآن کوتاهی هایی داشته باشیم که باید جبران شود، اگر قرآن و عترت در کنار هم باشند پیشرفت معنوی بیشتری حاصل خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات