۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۵۲۹
سعادتی خبر داد؛

اجرای طرح مسجد، مدرسه و خانواده به صورت پایلوت در ۱۰۰ مسجد

اجرای طرح مسجد، مدرسه و خانواده به صورت پایلوت در ۱۰۰ مسجد
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اجرای طرح مسجد، مدرسه و خانواده در ۱۰۰ مسجد خبر داد و بر برنامه ریزی برای جذب جوانان به مساجد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تأکید کرد که باید بر اساس مبانی و راهبردهای اسلامی برای امروز نقشه عملیاتی داشته باشیم.

وی افزود: باید از منظر حاکمیت اسلام مباحث قرآنی و مساجد را مطرح کنیم چرا که حکمرانی اسلام و قرآن محدود به مباحث فردی نیست.

معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با طرح این سؤال که مساجد کشورهای دیگر چقدر در حاکمیت اسلام نقش دارند، اظهار داشت: مساجد در کشور در اداره و هدایت آن نقش آفرینی می کنند هرچند که این نقش آفرینی باید ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد ادامه داد: باید بررسی کنیم که چرا توفیق در جذب جوانان نداشتیم اما در حال حاضر دغدغه ما این است که چگونه می توانیم 2 میلیون جوان و نوجوان را که با ثبت نام در سامانه کانون های مساجد از برنامه ها استقبال کردند را تثبیت کنیم و سپس کار را گسترش دهیم.

سعادتی با بیان این که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، ابراز داشت: باید به نقش کانون مساجد و بسیج که با جوانان ارتباط نزدیک تری دارند توجه شود و نسبت به 4 دهه گذشته آسیب شناسی دقیقی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: متأسفانه با دست خودمان هیأت ها و موسسات قرآنی را از مساجد جدا کردیم، در حالی که مسجد باید مرکز همه فعالیت ها در جامعه اسلامی باشد تا شاهد سعادت بیشتر جامعه باشیم.

معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تأکید بر ارتباط خانواده ها و مدارس با مساجد، از اجرای طرح مسجد، مدرسه و خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت  پایلوت در 100 مسجد برگزار می شود تا بعد از بازخوردها گسترش پیدا کند.

وی بسیج، سازمان امور مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی را از مشارکت کنندگان در طرح مسجد، مدرسه و خانواده برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این طرح با برنامه های دقیق در کشور گسترش پیدا کند.

محمد قمین
ارسال نظرات