۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۳۵۳۳
حجت الاسلام روحانی:

استمرار انقلاب اسلامی در گرو توجه و احیای مساجد است

استمرار انقلاب اسلامی در گرو توجه و احیای مساجد است
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با بیان این که فعالیت های جامعه اسلامی باید مسجد محور باشد، انقلاب اسلامی را مرهون مساجد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به نقش مساجد و قرآن در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید مشخص شودکه جهت گیری فعالیت های قرآنی و دینی مساجد در گام دوم باید چگونه باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه اشاره می کنند و ادامه می دهند که رویکرد دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی، دل های نورانی بویژه جوانان را دگرگون کرد مجاهدت های جوانان از جمله دفاع مقدس با ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را آشکارا در منظر دید همگان قرار داد و مادران و پدران آنگاه که با جسم خونین فرزندان خود مواجه شدند مصیبت را با شکر همراه می کردند و مساجد و فضاهای دینی رونقی بی سابقه گرفت و صف اعتکاف و صف نوبت برای اردوهای جهادی جهاد سازندگی، نماز، حج و پیاده روی اربعین افزایش چشم گیری پیدا کرد.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب چگونه باید عمل کنیم که نقش مساجد تقویت شود؟ در این بیانیه جامعه سازی، تمدن سازی، طرح دین ودنیا در کنار هم، دفاع از انقلاب، مرزبندی دشمنان، عدم افراط و تفریط، شناخت دستاورهای انقلاب، پیشگیری از تحریف مساجد  و استکبار ستیزی و مدیریت جهادی و انقلابی اشاره شده است.

وی ادامه داد: همچنین سپردن مدیریت به جوانان، ارتقای بینش سیاسی، عدالت گستری، نقش مساجد در زیربناهای عمیق مردم، سبک زندگی اسلامی، ایجاد امید شکستن محاصره اقتصادی دشمنان، طهارت اقتصادی، توجه به قشر ضعیف جامعه، اشتغال جوانان، زمینه سازی برای حکومت مهدوی  و کارهای فراتر از قانون  یعنی آتش به اختیار بودن باید در مساجد محقق شود و این مهم نیازمند همت جامعه قرآنی است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم ابراز داشت: با صرف برگزاری کلاس و جلسات سخنرانی نمی توان در مسیر تحقق گام دوم انقلاب قدم برداشت بلکه باید با برنامه ریزی دقیق و نیاز سنجی در این مسیر حرکت کرد.

وی عنوان  کرد: پیروزی انقلاب مرهون مساجد بود و امروزه با توجه به تبلیغات فضاهای مجازی باید مراقب باشیم عقب گرد نداشته باشیم، بنابراین برای تحقق گام دوم انقلاب مردم را باید به مساجد جذب کرده و آموزه های دین را به آن ها انتقال دهیم، البته مساجد پررونقی در کشور داریم اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که مبانی بیانیه گام دوم انقلاب باید تبیین شود، گفت: مسجد نقش ویژه ای در جامعه اسلامی دارد و می تواند در مسیر اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی وارد عمل شود، امروز باید جذب حداکثری جامعه در مساجد مد نظر قرار گیرد و همه فعالیت ها مسجد محور شوند.

محمد قمین
ارسال نظرات