۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۵۳۴
مدیر حوزه علمیه همدان:

طلاب باید در خط مقدم دفاع از انقلاب باشند + فیلم

طلاب باید در خط مقدم دفاع از انقلاب باشند + فیلم
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: طلاب باید در راه تبلیغ، ترویج و حمایت از انقلاب جزء فعالان این عرصه باشند و در خط مقدم فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان صبح امروز با حضور در محل آزمون ورودی حوزه علمیه استان همدان از نزدیک در روند برگزاری آزمون قرار گرفت.

آیت الله موسوی اصفهانی در جمع متقاضیان ورود به حوزه علمیه با بیان این که رسالت حوزه های علمیه تبلیغ دین خدا است اظهار داشت: در طول تاریخ بزرگانی که تربیت شده حوزه های علمیه بودند از گمراهی مردم جلوگیری کرده اند و این یکی از ثمرات حوزه ها در طول تاریخ بوده است.

وی به لزوم تقویت حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش قرآن کریم در هر دوره ای لازم است تا گروهی برای دین شناسی اقدام کنند و حتی اگر لازم است مشقت های این راه را به جان بخرند تا که شناخت دین خدا زمین نماند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این عده موظف هستند بعد از شناخت دین خدا، گروه های دیگر مردمی را به دین خدا دعوت و آنها را با دین حق آشنا کنند و قدم در عرصه مهم تبلیغ بگذارند.

وی خطاب به داوطلبان حاضر در جلسه تصریح کرد: از آنجایی که این آزمون اولین مرحله ورود به حوزه علمیه است نیت هایمان را باید الهی کنیم.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: اگر کسی با نیت دنیایی پا در این عرصه بگذارد باید بداند که بسیار اشتباه است چرا که این راه، راه الهی است و مسائل دنیوی در آن دخیل نیست و باید مراقب باشیم که اهداف، اهداف دنیایی نباشد.

وی تاکید کرد: البته لازم به ذکر است اگر کسی در حوزه های علمیه خوب تحصیل کند و تقوای الهی را رعایت کند و اخلاق خودش را آراسته به زینت های اخلاقی کند قطعا هم از نظر دنیایی و هم از نظر اخروی خداوند او را یاری خواهد کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی انقلابی بودن را از شاخصه های مهم طلاب عنوان کرد و گفت: طلبه باید افزون بر تحصیل به صورت جدی در سطح عالی از نظر مسائل انقلابی و حساسیت به مسائل انقلابی و اطاعت از ولی فقیه و حفظ انقلاب و دستاوردهای آن نیز فعال باشد.

وی یادآور شد: داوطلبانی که موفق به قبولی در این امتحانات می شوند باید در راه تبلیغ و ترویج و حمایت از انقلاب جزء فعالان این عرصه باشند و به نوعی در خط مقدم مشغول باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به تشریح ویژگی های طلاب موفق پرداخت و خاطر نشان کرد: طلبه ای می تواند موفق باشد که افزون بر مهذب بودن به اخلاق و داشتن تقوا، از نظر علمی نیز تحصیلات را جدی بگیرد و در بعد انقلابی هم دارای بصیرت باشد.

لازم به ذکر است در آزمون صبح امروز تعداد 405 نفر متقاضی برای حضور در حوزه های علمیه شرکت داشته اند./979/پ210/ب1

تعداد بازدید : 6
هادی شاملو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
انزوا و گوشه نشینی طلاب اسلام را تضعیف می کند.
0
0