۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۰۳۵۳۶
نجفی قدسی:

از فرصت طلایی کودکی برای تربیت صحیح فرزندان غفلت کرده ایم

از فرصت طلایی کودکی برای تربیت صحیح فرزندان غفلت کرده ایم
مدیر دارالقرآن علامه گفت: متأسفانه در آموزش ها کودکی را رها می کنیم و می خواهیم در سنین بالاتر تاثیرگذار باشیم که فایده ای ندارد چرا که شاکله افراد در کودکی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی شامگاه پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را وظیفه دلسوزان و وفاداران به انقلاب دانست و گفت: همه علاقه مندان به خوبی این بیانیه را حاصل تجربیات و ساعت ها مطالعه رهبر معظم انقلاب است مرور کنند.

وی افزود: همواره باید نسبت به بیانات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب حساسیت داشته باشیم، چرا که مرحوم امام حجت بالغه بود و باید به فرمایشات ایشان برای حرکت در مسیر درست انقلاب عمل کنیم، حضرت امام امام شخصیت بزرگی و از نظر معنوی بسیار کم نظیر بود.

نجفی قدسی با بیان این که از گام دوم انقلاب نباید به سادگی گذشت و با برنامه ریزی باید برای تحقق آن گام برداشت، اظهار داشت: باید بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیریم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی همواره مورد تاکید امام و رهبری بوده است و امام در بیش از ۸۰ مورد بحث ظهور را مطرح می کنند و می فرمایند و انقلاب متصل به انقلاب جهانی مهدوی خواهد شد

وی ادامه داد: نقش مساجد در تعمیق ایمان مردم بسیار مهم است و در کنار مساجد اساسی ترین کار برای رونق مساجد این است که به شاکله افراد توجه کنیم، متأسفانه در آموزش ها کودکی را رها می کنیم و می خواهیم در سنین بالاتر تاثیرگذار باشیم که فایده ای ندارد چرا که شاکله افراد در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز داشت: آموزش و پرورش نقش خود را در تربیت فرزندان به خوبی ایفا نمی کند و متأسفانه از تربیت فرزندان در کودکی و نوجوانی غفلت کرده است، آموزش و پرورش باید بر سنین کودکی فرزندان جامعه سرمایه گذاری بیشتری کرده و از معلمان با ایمان و متعهد برای دانش آموزان استفاده کند.

وی با اشاره به نقش مساجد در تربیت جامعه عنوان کرد: حضرت امام و رهبر انقلاب بارها بر جایگاه مساجد تاکید کردند و فرمودند اگر این خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود، امروز ۷۵ هزار مسجد داریم که ۲۵ هزار مسجد امام جماعت ندارند و در سایر مساجد نیز نمازها به صورت سه وعده اقامه نمی شود.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: امروز مساجد کارایی و هویتی که باید داشته باشند را ندارند که با برنامه ریزی مدون باید مساجد را احیا و از ظرفیت های بی نظیر آن استفاده کرد، اگر فرزندان خود را از کودکی با مسجد و قرآن مأنوس کردیم تا آخر اینگونه خواهد بود اما اگر این فرصت را از دست دهیم اصلاح فرزندان در سنین بالاتر بسیار سخت خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات