۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۳۵۴۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

برای ورود به حوزه ابتدا باید نیت خود را خالص و الهی کنیم

برای ورود به حوزه ابتدا باید نیت خود را خالص و الهی کنیم
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: برای ورود به حوزه ابتدا باید نیت خود را خالص کنیم و با خداوند متعال و حضرت ولی عصر (عج) عهد و پیمانی دائمی ببندیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در آیین برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان در ساری با تبریک در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، طلاب را سربازان آن حضرت معرفی کرد و گفت: کسانی که قصد ورود به حوزه دارند باید بدانند در جایی قدم می‌گذارند که منتسب به آن حضرت است.
 
وی با بیان این که برای ورود به حوزه ابتدا باید نیت خود را خالص کنیم و با خداوند متعال و حضرت ولی عصر (عج) عهد و پیمانی دائمی ببندیم، افزود: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود باید تا آخرین لحظه عمر طلبگی خود پایبند به میثاق خود با حضرت باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که اگر نیت ما از ورود به حوزه خالص و الهی باشد به طور حتم خداوند نیز ما را در این مسیر یاری خواهد کرد، بیان داشت:، اما داشتن نیت غیرالهی سدی در برابر پیشرفت طلبه در حوزه خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که این تفکر که حوزه جای اخذ مدرک است کاملاً اشتباه است، خاطرنشان کرد: کسی که سرباز حضرت ولی عصر (عج) می‌شود وظیفه دارند در همه مراحل زندگی شخصی و تحصیلی خود در خدمت به دین و اهل بیت (ع) باشد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وظیفه طلبه تحصیل، تهذیب و تبلیغ دین است، تصریح کرد: سرباز واقعی حضرت ولی عصر (عج) باید با تلاش و ممارست شبانه روزی در جهت عمل به این سه موضوع مهم حرکت کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که فرصت‌ها در حوزه مغتنم و محدود است و نباید به راحتی آن‌ها را از دست داد، بیان داشت: هر فرصتی که در اختیار ما قرار داده می‌شود باید در جهت علم آموزی و تهذیب نفس استفاده شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد رشد و رونق خوبی در حوزه‌های علمیه هستیم، گفت: در گذشته امکانات برای استفاده بهینه طلاب برای علم آموزی محدود بود، اما امروز به برکت انقلاب و تلاش علما در هر شهری یک مرکز حوزوی برای تحصیل طلاب وجود دارد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه ما باید قدردان این فرصت‌های به وجود آمده باشیم، بیان داشت: فرصت سوزی در حوزه یک نقص و اشتباه بزرگ است که جبرانی برای آن وجود ندارد به همین دلیل باید همه دغدغه طلاب باید فراگیری علم دین و کسب تقوای الهی باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات