۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۳۵۴۲
آیت الله امامی کاشانی در آزمون ورودی حوزه علمیه تهران:

علم بدون اخلاص، بی‌ثمر است + فیلم

علم بدون اخلاص، بی‌ثمر است + فیلم
امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از نکات حائز اهمیت برای طلاب علوم دینی باید اهتمام ویژه به علم اندوزی توام با اخلاص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در مدرسه عالی مطهری در آیین آزمون ورودی حوزه علمیه استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه خدمت تمام حضار، ایراد این نکته به تمام داوطلبین ورود به حوزه های علمیه لازم است که در فراز حدیثی از امام هادی(ع) به اهمیت علم و عالم پرداخته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران ادامه داد: اگر نبود بعد از غیبت حضرت حجت(عج) سفیرانی که واسطه بین مردم و حضرت باشند، مطمئنا اهل آن زمانه با تبلیغات سوء گمراه می شدند، و این نشان از اهمیت علم اندوزی و جایگاه روحانیت است.

ارتباط بدنه حوزه با مردم باید بیش از پیش قوی شود

آیت الله امامی کاشانی گفت: در دوران ۶۹ ساله غیبت صغری ارتباط مردم با امام هیچگاه قطع نشد و با نواب اربعه ادامه یافت و این خود گواه اهمیت این موضوع است.

وی تاکید کرد: حال اگر بعد از غیبت کبری نیز عالمانی نباشند که دین خدا را برای مردم تبیین کنند و به توضیح مسائل و احکام دینی بپردازند و در عین حال تبلیغات سوء کنترل نشود، مطمئنا نتیجه به گمراهی کشانده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه گفت: طلاب حوزه های علمیه ضمن اهمیت تحصیل باید در روند تحصیل نیز نسبت به استفاده حداکثری از زمان و در عین حال تحصیل توام با اخلاص کوشا باشند تا این علم مصداق علم نافع قرار گیرد‌.

علم اندوزی باید همراه با اخلاص باشد

آیت الله امامی کاشانی ابراز کرد: ما باید خط توحید را پیگیری کنیم و اگر انسانی علم را با اخلاص و فقط برای خدا بخواهد، باری تعالی نیز به او نظر می کند و او را به مقصدش می رساند.

وی ادامه داد: اگر علما و طلاب علوم دینی نباشند که ضعفا را از حیله و دام های شیاطین زمان نجات دهند، با این هجمه های فرهنگی نمی شود مقابله کرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان افزود: عالم قلب مردم را مالک می شود و نمی گذارد به قهقرا بروند و سقوط کنند بلکه مایه نجات می شوند، امیدوارم شما داوطلبین نیز از جمله عالمان سالک و هدایت کننده مردم در آینده باشید./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 2
محرمی محرمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هوداد
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
دانشمندان دانشگاه سچنوا، بیورآکتور ویژه ای را طراحی کرده اند که می توان آنرا برای تحقیقات فضایی استفاده کرده و انواع مختلف سلول ها را در شرایط میکرو گرانشی تولید نمود.
شما در حوزه ها چه کردین؟
0
0