۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۵۴۳
آیت الله صدیقی:

دلباختگی برخی مسؤولان به غرب کشور را گرفتار معضلات بیشتر می کند

دلباختگی برخی مسؤولان به غرب کشور را گرفتار معضلات بیشتر می کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت تنها با استفاده از ظرفیت جوانان می تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند، گفت: مسؤولان باور کنند اروپایی ها نیز کم از آمریکا ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فضیلت های ماه مبارک شعبان گفت: مؤمن در این ماه مبارک نسبت به بندگی خداوند عطش پیدا می کند.

وی ادامه داد: استفاده از فضائل ماه مبارک شعبان نیازمند رزق معنوی از جانب پروردگار عالم است؛ انسان باید با بندگی های خالصانه سعی کند رزق استفاده از نورانیت این ماه مبارک را کسب کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به فضائل امیرمؤمنان(ع) عنوان کرد: مناجات شعبانیه ای که از ایشان به دست ما رسیده، هم تراز مجاهدت های ایشان است؛ این مناجات با فضیلت جلوه ای از فضائل بی نظیر امیرمؤمنان(ع) به شمار می رود.

امام جمعه موقت تهران به فرازی از مناجات شعبانیه اشاره کرد و گفت: انسانی که مناجات نداشته باشد، دلش تاریک می شود و دل تاریک نیز نمی تواند نورانیت بندگی را درک کند؛ مناجات سبب صفای دل شده و لذت بندگی را به انسان می چشاند.

وی در ادامه با اشاره به حکومت جهانی امام زمان(عج) عنوان کرد: بر اساس روایات کسانی که نیاز بشریت به این حکومت شریف را درک کنند، شب و روز نمی شناسند و همواره در راستای دولت ظهور تلاش می کنند؛ امروز باید بدانیم که تا زمانی که بشریت به وجود نورانی ایشان احساس نیاز نداشته باشند، ظهور به وقوع نمی پپیوندد.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه تقوا و مراقبت از زبان به اصلاح امور می انجامد، گفت: امروز باید به جای سخن های نادرست به تحکیم مدیریت ها بپردازیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امروز نباید از تحریم ها نگران باشیم، اظهار کرد: ما نباید از تحریم ها و محاصره اقتصادی ترس داشته باشیم، زیرا خزائن آسمان ها و زمین ها در دست خداوند است و روزی می رساند؛ امروز خود آمریکا و فرانسه گرفتار هستند و ما نباید از تحریم های آنها هراس داشته باشیم.

وی افزود: ما باید از تحریم های خداوند هراس داشته باشیم، نه اینکه تحریم های آمریکا بترسیم؛ بر اساس روایات اگر انسان ها از ذکر خداوند غافل شوند، خداوند نیز درهای رحمت خویش را بر روی آنها خواهد بست.

آیت الله صدیقی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در کشور ابراز داشت: این بلایای طبیعی نوعی امتحان و ابتلای الهی است؛ خداوند با این فشارهای بین المللی و طبیعی می خواهد ما را برجسته کرده و تربیت کند؛ امروز باید با صبوری و نجابت و همراهی و همدلی کارنامه درخشانی برای خود بسازیم تا به آسانی و آسودگی دست پیدا کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضور مردم در صحنه های مختلف نشانگر پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی جزئی از هویت اجتماعی مردم شده است؛ ما با باور کردن انقلاب توانسته ایم هویت آمریکا را زیر سؤال برده و هیمنه آن را لگدمال کنیم.

وی با اشاره به ضرورت دین گرایی و عمل کردن به مبانی دینی ابراز داشت: مال ربوی و رانتی و تضییع بیت المال نعمت های الهی را از بین می برد؛ امروز باید بانک ها بی ربا و بازار بدون احتکار و گران فروشی باشند تا به سعادت مادی و معنوی دست پیدا کنیم؛ چرا حلال خدا را با حرام کنار زده و حلال الهی را بر خود حرام می کنیم؟ اگر رزق حلال داشته باشیم بدون شک مشکلی نخواهیم داشت.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه بارش های اخیر نتیجه استغفار مستغفرین بالاسحار است، افزود: سیل اخیر جلوه ای از جبهه های حق علیه باطل را تداعی کرد و این مسأله همچون خاری در چشم دشمنان بود؛ دلباختگی به غرب دولت را گرفتار معضلات می کند و برای کشورمان نیز خیری ندارد؛ مشاهده کردیم که غربی ها در سخت ترین شرایط مانع رسیدن کمک های کشورهای مختلف به سیل زدگان شدند، بنابراین تکیه به داخل است که می تواند مشکلات را حل کند؛ حضور جوانان در عرصه های مختلف، نشانه آمادگی آن ها برای حضور در هرگونه جبهه ای است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت تنها با استفاده از ظرفیت جوانان می تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند، گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم و این موضوع می طلبد که همه به پا خیزند؛ امروز اقتدار دفاعی کشور حاصل تدابیر رهبری و تکیه ایشان به جوانان است، بنابراین برای اقتدار آفرینی در اقتصاد نیز باید همین مسیر را در پیش بگیریم.

وی در ادامه از کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اقدامات مؤثر در مناطق سیل زده تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: حضور بسیجیان، طلاب، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی نشان داد که ملت ایران شایسته هر نوع عنایتی از جانب خداوند هستند؛ امروز نوعی انقلاب فرهنگی در حال شکل گرفتن است و مردم ما آماده درک ظهور می شوند.

آیت الله صدیقی در پایان با اشاره به حماقت و شرارت مستکبران در جریان تروریست معرفی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مسؤولان باید باور کنند که اروپایی ها نیز کم از آمریکا ندارند و تکیه به ظرفیت های داخلی و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب راه خروج از همه بن بست ها است./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات