۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۳۵۴۴
امام جمعه موقت کرمان:

حمایت از تولید داخلی وظیفه دولت و مردم است

حمایت از تولید داخلی وظیفه دولت و مردم است
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: مردم با خرید کالا‌های ایرانی و دولت با حمایت از تولیدات داخلی می‌توانند نقش اساسی در رونق تولید در کشور داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی امام جمعه موقت کرمان امروز در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان، گفت: رستگاری دنیا برای کسی بوده که واجبات را انجام و محرمات را ترک کند.
 
وی افزود: دنیا پرستی یکی از خطرناک‌ترین صفات برای انسان‌ها شمرده می‌شود و انسانی که در دنیا نتواند تقوا داشته باشد، نمی‌تواند زندگی خوبی داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که تمام موجودات در آسمان‌ها و زمین نشانه قدرت خدا هستند، ابراز داشت: راه درست، راه خدا بوده و انسان‌ها سعی کنند در دنیا از خدا دور نشوند، زیرا دور شدن از راه خدا بدبختی را به دنبال دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها برای برطرف کردن مشکلات توکل به خدا کنند و اعتقاد داشته باشند که برطرف کننده مشکلات، خداوند است.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با توجه به این که هدف خلقت تمام اهل بیت، دعوت کردن مردم به دین اسلام است، اظهار داشت: خداوند در‌های رحمت را در ما‌ه های شعبان و رمضان باز کرده است و انسان‌ها سعی کنند با انجام اعمال ماه شعبان و رمضان خود را به خدا نزدیک کنند.
 
وی بیان کرد: ضعف تقوا در بعضی از انسان‌ها سبب شده که کشور دچار مشکلات شود، زیرا با مردم با نداشتن تقوا، دست به هر کاری می‌زنند و از هیچ کس هم هراسی ندارند.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که دلبسته بودن به دشمن به خاطر نداشتن تقوا در زندگی فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: ماه رمضان ماه میهمانی خدا بوده و مردم با گرفتن روزه و انجام ندادن حرام، زندگی دوباره‌ای را برای خود آغاز می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با توجه به این که پرستیدن دنیا انسان را هلاک می‌کند، افزود: حادثه سیل در کشور به تمام جهانیان آموخت که مردم ایران پشت یکدیگر بوده و به کمک همدیگر می‌آیند.
 
وی اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی و کشور‌های همسایه با ایران را می‌توان در این حادثه سیل اخیر مشاهده کرد که مردم شیعه و سنی و کشور‌های همسایه برای کمک رسانی به مردم سیل زده کمک کردند.
 
امام جمعه موقت کرمان با توجه به این که حرکت ترامپ مبنی بر تروریست خواندن سپاه ایران نشان از ضعف و فروپاشی دولت آمریکا است، خاطرنشان کرد: پاسدار واقعی انقلاب اسلامی ایران، سپاه بوده و مردم ایران همیشه در هر جایی که باشند از سپاه حمایت می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که جامعه علمی و نظامی برای یک کشور نعمت محسوب می‌شود، اظهار داشت: قوه قضاییه باید در اتفاقات سیل اخیر، دقت لازم را انجام داده تا مقصر واقعی معلوم شود.
 
وی در پایان با بیان این که تکیه بر تولید داخلی وظیفه دولت و مردم است، گفت: مردم با خرید کالا‌های ایرانی و دولت با حمایت از تولیدات داخلی می‌توانند نقش اساسی در رونق تولید در کشور داشته باشند./۹۷۰۷/پ202/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات