۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۰۳۵۴۵
امام جمعه بجنورد:

بحران سیل سبب فراموشی شعار سال نشود

بحران سیل سبب فراموشی شعار سال نشود
امام جمعه بجنورد با تأکید بر اجرایی کردن اصول رونق تولید در کشور، گفت: سیل‌های به وقوع پیوسته در ابتدای سال و خرابی‌های ناشی از آن نباید سبب فراموش شدن شعار سال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به ملزومات اجرایی شدن شعار سال، اظهار کرد: برای رونق تولید در کشور باید سرمایه‌ها و پول موجود به کار گرفته شود.

وی افزود: به‌کارگیری سرمایه‌ها منجر به رونق تولید و افزایش بهره هم برای سرمایه‌گذار و هم برای جامعه خواهد بود؛ ازاین‌رو باید کوشش شود پول‌های موجود در کشور به سمت سرمایه‌گذاری و تولید هدایت شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های افراد در روز قیامت حبس کردن پول و سرمایه و خرج نکردن آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سیل‌های اخیر و خسارت‌های به بار آمده، افزود: سیل‌های به وقوع پیوسته در ابتدای سال و خرابی‌های ناشی از آن نباید سبب فراموش شدن شعار سال شود.

وی تصریح کرد: باید فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران به صحنه آمده و از سوی دیگر مسؤولان هم با پرداخت تسهیلات مناسب و اصولی جریان تولید در کشور را رونق دهند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در چنین صورتی نه‌تنها شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور خواهیم بود بلکه خسارت‌ها و خرابی‌های سیل هم جبران می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج)، اظهار کرد: نیمه شعبان عید گذشته نیست بلکه عیدی برای آینده محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درواقع نیمه شعبان تنها عید مسلمانان و شیعیان نیست؛ بلکه عیدی برای تمام بشریت و جهانیان برای بهره‌مند شدن از نعمت بزرگ منجی عالم بشریت است./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات