۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۳۵۵۵
آیت الله حیدری:

مقصران خرابی های سیل به پای میز محاکمه کشانده شوند

مقصران خرابی های سیل به پای میز محاکمه کشانده شوند
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مأموران وزارت نیرو در استان قطعا در زمینه وقوع سیل مقصر بودند، گفت: کشاندشان به پای میز محاکمه را خواهانیم تا عبرتی برای آیندگان شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار داشت: کارنامه درخشان در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، جانفشانی در مبارزه با اشرار، منافقان و تجزیه طلب ها، مبارزه با صدام عفلقی، سازندگی به واسطه قرارگاه خاتم الانبیاء، کمک رسانی به کمک‌های مظلوم و مبارزه با تروریست‌ها در کنار حشد الشعبی و حزب الله و انصارالله، ضربات متعدد بر پیکره استکبار و نوکرانش از جمله اقدامات سپاه پاسداران است که در نهایت ترامپ دیوانه را مجبور کرد تا نام سپاه را در فهرست تروریست‌ها قرار دهد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اقدام ترامپ نشان از دیوانه بودن این رهبر بی مخ آمریکا است، عنوان داشت: سپاه پاسداران، از چنین تهدید‌ها و تحریم‌هایی نترسیده است، مشاوران سپاه بلایی بر سر آمریکا آوردند که در نهایت ترامپ اعتراف کرد در طول این چندین سال، ۷ هزار میلیارد دلار خرج کردیم و بجایی نرسیدیم حال اگر سپاه پاسداران با نیرو‌های آمریکایی روبه رو شود، چه بلایی بر سرشان خواهد آورد، خدا می‌داند و بس.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه سپاه پاسداران پوزه نحس آمریکایی‌ها را به خاک مذلت بکشانند، افزود: سپاه یعنی نظام اسلامی، کل ملت، ولایت، رهبری، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج است نه صرف یک حزب؛ از این رو توطئه جدید ترامپ جز رسوایی، فرجامی نخواهد داشت.

آیت الله حیدری با اشاره به سیل جاری که ۲۵ استان را درگیر کرده است، بیان داشت: خوزستان محل ریزش آب کشور است و اگر سد‌ها نبود اکنون خوزستان در خلیج فارس قرار داشت هر چند که خسارت‌ها و تخریب‌های بی شماری به وقوع پیوست و حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی تخریب و یا در معرض تخریب قرار گرفت و صد‌ها هزار هکتار زمین کشاورزی به زیر آب رفت.

وی با بیان اینکه وجه منفی سیل به واسطه عملکرد سوء برخی مدیران و مردم صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر وزارت نیرو طبق وظیفه ذاتی خود به لایروبی می‌پرداخت شاهد چنین حجم تخریبی نبودیم البته ساخت و ساز‌های مردم در حریم رودخانه نیز یکی دیگر از عوامل است که در این باره ادارات مربوطه و قوه قضائیه جلوگیری نکردند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: نزولات آسمانی، خیر و برکت داشته و مایه حیات بشر و کره خاکی است؛ از این رو چهره منفی سیل کار بندگان متخلف خداوند است که در روی کره زمین کار‌ها را به درستی انجام ندادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وحدت، ایثار و همدلی و جهاد همه ملت ایران و یاری رسانی به خوزستان را چهره مثبت سیل برشمرد و گفت: همگان، چون دوران جنگ آمدند، جوانان در کنار پیران و خواهران نیز ستاد‌هایی تشکیل دادند و بار دیگر روحیه وحدت را نشان دادند و چنین روحیه‌ای باید تداوم پیدا کند.

آیت الله حیدری افزود: پسا سیل و آبادانی و عمرانی و جبران خسارت‌ها بسیار مهم است که در این باره دولت مسؤول اصلی پرداخت خسارت‌ها و آبادانی‌ها خواهد لکن به تنهایی نمی‌تواند؛ از این رو همچون دوران جنگ همه مردم به یاری سیل زده‌ها بیایند.

وی گفت: دولت، خرج‌های اضافی و تشریفات را ترک و برای سیل زده‌ها اختصاص دهد، برخی منابع برای کار‌های منتفی شده همچون بحث احیای دریاچه ارومیه و ریزگرد‌ها اکنون به سیل زده‌ها اختصاص یابد؛ از سوی دیگر ستاد‌های مردمی معین با محوریت نمایندگان، ولی فقیه و با کمک خیران و مساجد به یاری سیل زده‌ها بشتابند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه محققان و کارشناسان علل وقوع سیل و راهکار‌های پیشگیری از وقوع سیل در آینده را بررسی کنند، تصریح کرد: مأموران وزارت نیرو در استان قطعا در زمینه وقوع سیل مقصر بودند چرا که وظایف ذاتی از قبیل لایروبی رودخانه‌ها را ترک کردند؛ از این رو کشاندشان به پای میز محاکمه را خواهانیم تا عبرتی برای آیندگان شوند تا کوتاهی صورت نگیرد./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جگینی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
تقریبا دو میلیون نفر در ایران در نتیجه سیلاب مخرب در کشور ، بی خانمان شده اند.
0
0