۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۰۳۵۵۸
آیت الله اعرافی:

سیل اخیر نمادی از همبستگی جبهه مقاومت شد | سپاه کمر تروریسم را شکسته است

سیل اخیر نمادی از همبستگی جبهه مقاومت شد | سپاه کمر تروریسم را شکسته است
امام جمعه قم با بیان این که سپاه کمر تروریسم را شکسته است، تأکید کرد که دشمنان بدانند با وجود عربده کشی ها به دست جبهه مقاومت و سپاه شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، مهدویت را مسأله مورد قبول و اشتراک جهان اسلام دانست و گفت: علمای اهل سنت احادیث مربوط به امام عصر(عج) را در کتب خود نقل کرده اند.

وی افزود: اگر می بینیم کسانی از افراطی ها و وهابیت اصل مهدویت را زیر سؤال می برد مانند انکار آفتاب و بدیهیات است، اگر کسی به اسلام پایبند باشد در اصل مسأله مهدویت هیچ اختلافی وجود ندارد.

امام جمعه قم با تبریک میلاد با سعادت و پر برکت امام زمان(عج) از همه دست اندرکاران برگزاری مراسمات نیمه شعبان، میزبانی میلیون عاشق مشتاق در مسجد مقدس جمکران، ترویج فرهنگ مهدویت و احیای شب نیمه شعبان تشکر و قدردانی کرد.

وی با گرامیداشت روز ارتش ادامه داد: ارتش نیرومند کشور جلوه های بزرگی در دفاع از ملت و خدمت رسانی به مردم نشان داد و امروز ارتش در خدمت و یاری سیل زدگان پیشگام است که برای ارتشیان مقتدر در دفاع از انقلاب و ملت ایران آرزوی توفیق داریم.

آیت الله اعرافی روز سرباز گمنام را به همه صیانت گران کشور و نیروهای نظامی و امنیتی تبریک گفت و ابراز داشت: وظیفه دستگاه اطلاعات و امنیت کشف توطئه های دشمنان است که در این زمینه سال گذشته در قم توفیقات خوبی حاصل شده که برخی از گزارش های آن منتشر شده است.

وی کشف فساد در درون سیستم های اداری را از دیگر وظایف دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی دانست و عنوان کرد: شناخت وضع کشور و تحلیل درست از ضعف ها و ارائه پیشنهادها برای اصلاح و ارتقای کشور وظیفه دیگر این نیروهای خدوم است، انتظار می رود دستگاه های امنیتی با رعایت اصول و ارزش های اسلامی در تحکیم مبانی امنیت در کشور بیش از گذشته موفق باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به مساجد خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و کسب دستاورهای عظیم و قدم های بزرگ در زمینه مسجد و معنویت، مساجد از نظر کمی و کیفی با وضع مطلوب فاصله دارند و این فاصله در قم هم دیده می شود.

وی اضافه کرد: طبق شاخص های علمی، حداقل باید در کشور 90 هزار مسجد با شکوه، پررونق و دارای برنامه های فرهنگی و مؤثر و کانون جذب جوانان داشته باشیم، مساجد فعال باید در تمام شهرها و روستاها وجود داشته و در خدمت مردم و جایی برای تربیت نسل جوان باشد.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد که وظیفه روحانیت در این زمینه سنگین است و به صورت کامل در این زمینه قیام نکرده ایم، همچنین دستگاه های فرهنگی این گونه هستند، باید تلاش کنیم مساجدی قوی، به اندازه نیاز، مردمی، دارای منابع پایدار، پایگاه حضور جوانان و اصلاح مسائل اجتماعی و رشد اندیشه انقلابی  داشته باشیم و مساجدی در تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد، انقلاب باید با مسجد بماند و آسیب های اجتماعی باید با مسجد معالجه شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از سیل اخیر و حضور جهادی اقشار جامعه در کمک رسانی به سیل زدگان افزود: از همه مسؤولان، نهادها، نیروهای مسلح، جوانان به ویژه طلاب و دانجویان و اقشار مردم تشکر می کنیم، همه گروه ها پای کار آمدند اما عمق فاجعه بالا است و صدها هزار نفر بی خانمان شده اند و همچنان آلام مردم سیل زده ادامه دارد، وظیفه همگان این است که به کمک این عزیزان بشتابند که مشاهده کردیم ملت ایران جلوه دیگری از یکدلی و همبستگی آفریدند.

آیت الله اعرافی با بیان این که سیل اخیر نمادی از همبستگی ملی و همبستگی جبهه مقاومت شد، اظهار داشت: جوانان و طلاب از کشورهای جبهه مقاومت هم برای یاری سیل زدگان آمدند، این حوادث همچنین نشانی از اوج رذالت دشمنان ملت ایران بود که اجازه ورود کمک به ایران ندادند و همچنان حساب های بانکی را مسدود نگه داشته اند و همین رذالت ها سبب می شود که ملت ندای مرگ بر آمریکا سر دهد.

وی ادامه داد: ملت ایران اهل دوستی و مهربانی است اما دشمنان را می شناسند و در برابر آن سد پولادین است؛ کمک های مردم و مسؤولان باید استمرار داشته باشد و قوای سه گانه بر اساس موافقت رهبر انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند و به وعده ها عمل کنند و برنامه های بازسازی باید پیگیری شود، مردم نیز باید در حد توان این فاجعه را جبران کنند

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مجموعه ای از اقدامات جنون آمیز و احمقانه آمریکایی ها ابراز داشت: این اقدامات جنون آمیز که توسط عده ای نادان و احمق انجام می شود برای امنیت منطقه و جهان خطرناک است.

وی اعلام انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان، استمرار مشارکت آمریکایی ها بر جنایت در یمن، بحرین و کشورهای منطقه، مشارکت در شکل گیری داعش، عهد شکنی و خروج از برجام، تحریم های یک جانبه و تحریم های اخبار و اطلاعات را بخشی از اقدامات احمقانه و جنون آمیز سردمداران آمریکا برشمرد.

آیت الله اعرافی اقدام بی شرمانه و قبیح تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران را از دیگر اقدامات جنون آمیز آمریکایی ها دانست و خاطرنشان کرد: این تصمیم احمقانه در حالی است که سپاه کمر تروریسم را شکسته است، غارت منابع کشورهای اسلامی و تحقیر آن ها و معامله قرن که حقوق امت اسلام را زیر پا می گذارند از دیگر اقدامات و احمقانه آمریکایی ها است.

وی اضافه کرد: تروریستی بودن ارتش و دولتمردان آمریکا و صهیونیست ها واضح است، دشمنان بدانند معامله قرن و عربده کشی های آنان به دست جبهه مقاومت و سپاه مقتدر ما شکست خواهد خورد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
 
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
وحدت ما زیر چتر ولایت مقام معظم رهبری پابرجاست.
1
0
حمید اسلامی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که دولت به راحتی می‌تواند جبران خسارت سیل های اخیر را انجام دهد بدون اینکه نیازی به برداشت از صندوق توسعه ملی باشد.
1
0
ذلکش سمایی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
ای کاش.. نیروهای ارتش.. سپاه.. هلال احمر همه با هم بسیج بشن تا مشکلات زودتر برطرف بشه.. در اینکه همه دارن زحمت میکشن هیچ شکی نیست نیروهای سپاه شبانه روز کنار مردم هستند
0
0
رامتین رامش
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
این تحلیل سیاسی است. اما ارتباطی به ما نداره از این جهت که ما باید کار خودمون را برای کسب امادگی های نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و راهبردی و از همه مهمتر افزایش پتانسیلهای پاسخگویی جدی به تهدیدات دشمن در همه سطوح انجام بدیم
0
0