۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۵۶۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شکل گیری دولت اسلامی روح بیانیه گام دوم انقلاب است

شکل گیری دولت اسلامی روح بیانیه گام دوم انقلاب است
امام جمعه شهرکرد، شکل گیری دولت اسلامی را روح بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: تلاش برای شکل گیری دولت اسلامی، یکی از مهمترین وظایف امروز منتظران واقعی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تبریک میلاد سراسر نور یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) خاطرنشان کرد: شب نیمه شعبان یکی از پرفضیلت‌ترین شب‌ها است که احیای آن و طلب غفران از درگاه الهی در این شب از مهمترین اعمال به حساب می‌آید.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به محتوای روز و شب نیمه شعبان تصریح کرد: در شب نیمه شعبان خداوند متعال مولودی را به امام حسن عسگری (ع) عطا می‌کند که بناست به واسطه او جهان پر از عدل و داد شود و این محتوایی از ماهیت شب نیمه شعبان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که شیعه دارای روحیه انتظار به معنای واقعی نباشد، در مسیر تکامل قرار نمی‌گیرد، افزود: انتظار نه تنها یک امر راکد نیست بلکه کاملا تحول آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تشریح مهمترین وظایف منتظران از منظر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مهمترین وظیفه امروز فرد منتظر، شکل دهی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه و تمدن اسلامی است؛ اگر کسی در این مسیر قدم گذارد، به یقین در مسیر مهدویت قدم گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب با رسیدن به دولت اسلامی فاصله بسیار وجود دارد، گفت: به یقین نقش عمومی از مسؤولان گرفته تا مردم در تشکیل دولت اسلامی غیرقابل انکار است.

وی شکل گیری دولت اسلامی را روح بیانیه دوم انقلاب بیان کرد و افزود: به یقین تلاش برای شکل گیری دولت اسلامی، یکی از مهمترین وظایف امروز منتظران واقعی است.

امام جمعه شهرکرد، گروه گرایی و جناح بازی را از مهمترین موانع تشکیل دولت اسلامی برشمرد و ادامه داد: به یقین تا جامعه توحیدی شکل نگیرد، دولت اسلامی محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید اشاره کرد و گفت: جامعه مهدوی جامعه‌ای است که بتواند روی پای خود بایستد و این زمانی محقق می‌شود که اقتصاد پویایی داشته باشیم و اقتصاد زمانی رونق می‌گیرد که به تولیدات داخل توجه ویژه شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: نقش سپاه پاسداران در شکل گیری انقلاب و استحکام پایه‌ها و استمرار حرکت آن، کاربردی و اساسی است؛ به همین دلیل دشمن این نهاد انقلابی را جزء گروه‌های تروریستی قرار داده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حضور پرتوان و همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق سیل زده کشور و کمک به مردم سیل زده ابراز کرد: الحق که سپاه نشان داده هر کجا نیاز باشد، وارد میدان می‌شود، چه عرصه جنگ و مقابله با داعش باشد و چه کمک به همنوعان در مناطق سیل زده و همین امر سبب شده دشمن چشم دیدن سپاه را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ از سوی امام راحل، تصریح کرد: در جهت رفع مشکل مسکن محرومان گام‌هایی برداشته شده، اما لازم است ساماندهی مسکن در روستا‌های مشکل دار هر چه سریعتر صورت گیرد چراکه از ضرورت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از روستا‌های استان در معرض خطر قرار دارند که لازم است اقدامات جدی برای آن‌ذها انجام شود، گرچه مابقی آن‌ها نیز نیازمند مقاوم سازی هستند. /۹۴۵۷/د102/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات