۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۵۷۱
استاد حوزه علمیه:

حضرت مهدی شبیه‌ترین انسان به پیامبر است

حضرت مهدی شبیه‌ترین انسان به پیامبر است
حجت الاسلام مظفری میانجی با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) شبیه‌ترین انسان به پیامبر(ص) است، گفت: تعیین کنندگان وقت ظهور کذاب هستند.

حجت الاسلام مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان(عج) در خصوص ویژگی ها و شاخصه های آن حضرت گفت: حضرت حجت(ع) ویژگی ها و شاخص هایی دارند که با سایر ائمه اطهار(ع) متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه آن حضرت شباهت بسیاری با پیامبراسلام دارند، ادامه داد: آیات ۳۳ سوره توبه، ۲۸ سوره فتح و ۹ سوره صف در شان آن حضرت نازل شده است و حسب نظر مفسران عالیقدر غلبه بر همه‌ آئین ها در زمان حکومت مهدی موعود(عج) محقق می شود؛ طبق فرمایش پیامبر اسلام که فرمودند: هو الظاهر علی دین الله، پس حضرت حجت علیه السلام هستند که دین الله را به تمامه اظهار می دارند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در ادامه با بیان اینکه ظاهر از از القاب آن حضرت به شمار می رود، اظهار داشت: بر حسب روایت هایی که در کتب معتبر برادران اهل سنت نیز مثل عقد الدُّرَر که یوسف بن یحی شافعی در آن  نقل کرده است پیامبر اکرم(ص) فرمایند: بر روی زمین باقی نمی ماند مگر گوینده لا اله الا الله؛ یا در کتاب الدّر المنظم محمد بن طلحه شافعی تصریح شده حضرت مهدی(عج) قائم به امر خداست و تمامی مذاهب را نابود می کند و باقی نخواهد ماند مگر دین خالص الهی.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: روایت دیگری هم از عقد الدرر نقل شده که از امام حسین(ع) سوال می شود آیا مهدی(ع) متولد شده است؟ آن حضرت فرمودند خیر و اگر من او را درک کنم به تحقیق همه‌ عمر خدمتش را می کنم.

وی با تاکید بر اینکه شیعه به عنوان پیرو مکتب اهل بیت(ع) باید با امام زمان خوش اهلیت و سنخیت داشته باشد، عنوان کرد: بهترین اعمالی که در سالروز ولادت آن حضرت می توان انجام داد آن است که در مساجد و هیئات مذهبی و حتی در تیکه ها و در هر اجتماعی که مسلمانان در آنجا جمع هستند حاضر شویم و برای برادران دینی خود در شهرهای آسیب دیده از سیل اخیر به هر نحو ممکن مشغول کمک رسانی به آنان باشیم.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی ادامه داد: می طلبد هر یک از هموطنان هر کدام در حد وسع خود به مردم سیل زده کمک کنند چراکه مسلمانان باید غم خوار یکدیگر باشند و شیعه بودن مزید بر علت است و اگر آن هموطنان خوشحال شوند قطعا امام زمان(عج) نیز خوشنود می شوند.

وی با استناد به روایات، بیان داشت: در روایات چنین آمده هنگامی که مهدی موعود(عج) قیام کنند عده ای از مردم او را انکار می کنند چون او جوان است خیال می کنند که مهدی موعود(عج) پیرمردی سالخورده باید باشد؛ همین طور روایت دیگری هم شیخ سلیمان بلخی حنفی در ینابیع نقل می کند که پیامبر اسلام(ص) فرمودند: مهدی از فرزندان من است که هنگام ظهور همانند چهل ساله است، صورتش همچون ستاره ای می درخشد و در گونه راست ایشان خال سیاهی وجود دارد.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: اینجا یک وجه تشابهی به جدش رسول اکرم(ص) دارند همانطوری که آن حضرت در چهل سالگی به پیامبری مبعوث شدند، حضرت حجت(ع) نیز با چهره ای چهل ساله خروج می کنند و شباهت های دیگری نیز به جد شریف و بزرگوارشان دارند منجمله از آنها، حضرت رسول (ص) خاتم انبیا هستند و حضرت حجت(ع) خاتم ائمه اطهار به شمار می روند، از دیگر شباهت مربوط به تعداد یاران و اصحاب می شود همانطوری که در جنگ بدر تعداد ۳۱۳ نفر بودند، یاران حضرت مهدی(عج) نیز به همان عدد اصحاب بدر هستند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران اضافه کرد: شباهت در اسم و کنیه که هر دو بزرگوار ابوالقاسم است یا اینکه هر دو بزرگوار در گونه راست خود خال دارند، یا همانطوری که حضرت رسول(ص) سایه ای از خود نداشتند حضرت مهدی(عج) نیز سایه ندارند، همچنین هر دو بزرگوار موجب نجات انسان ها از هلاک ابدی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظهور فرج در اختیار خداوند است کسانی که وقت تعیین می کنند دروغگو هستند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات