۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۵۷۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

عمر مهریه به سعادت رسیدن انسان است

عمر مهریه به سعادت رسیدن انسان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمر مهریه به سعادت رسیدن انسان است، گفت: سعادتمند کسی که عمر خود را به طاعت الهی مصرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، جمعه در جلسه درس اخلاق که در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: مهمترین سرمایه ای که خداوند در اختیار بشر گذاشته سرمایه عمر است.

وی افزود: در گذر زمان انسان متوجه تمام شدن عمر خود نیست و به قدری این سرمایه سریع تمام می شود گویی انسان بیش از یک پلک بر هم زدنی در این عالم توقف نداشته است.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: حضرت نوح(ع) بیش از دو هزار سال در این دنیا عمر کرد اما زمانی که می خواهد دنیا را تعریف کند، می فرماید: دنیا همانند خانه ای دو در است که از یک سو انسان وارد و از سوی دیگر خارج می شود عمر انسان در این دنیا چنین است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید از سرمایه عمرش برای بندگی خداوند استفاده کند، اظهار داشت: انسان در عالم برزخ از خداوند در خواست می کند تا بار دیگر به عالم دنیا بازگردد تا عمل صالح انجام دهد اما این امر هرگز ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به این سرمایه بخیل باشد، عنوان کرد: انسان باید از صفت بخل ورزی اجتناب کند اما در مصرف عمر باید بخیل باشد. انسان مومن از ظرفیت عمر برای ساختن آخرتی نیکو بهره می برد و نسبت به عالم دنیا بی توجه است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه دنیا طلبی مانع رسیدن انسان به آخرتی نیکوست گفت: انسان دنیا طلب نمی تواند به فکر آخرت خویش باشد. سین جوانی بهترین زمان برای ساختن آخرتی نیکو است، انسان زمانی می تواند از دنیا بهره ببرد که با آن آخرتش را بسازد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: از دیدگاه دین سرمایه عمر زمانی درست استفاده شده که در مسیر عبادت و اطاعت الهی قرار گرفته باشد و مراد از عبادت و اطاعت سجاده نیست بلکه سجاده بخشی از اعمال عبادی انسان است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در عالم دنیا رنگ و بوی اهل بیت(ع) را بگیرد، گفت: انسان با طاعت الهی می تواند رنگ و بوی اهل بیت(ع) را به خود بگیرد. دهه سوم ماه شعیان از بهترین فرصت ها برای خودسازی است و انسان نباید این فرصت طلایی را از دست بدهد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: عمر مهریه به سعادت رسیدن انسان است اگر عمر انسان در طاعت الهی سپری شود در یوم الحسرت اندوهگین نخواهد بود، بر این اساس شقی کسی است که از سرمایه عمرش بد استفاده کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات