۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۰۳۵۸۲
امام جمعه موقت کاشان:

گناه رزق و روزی را کم می‌کند

گناه رزق و روزی را کم می‌کند
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خداوند در دادن نعمت‌های خود به بندگانش کریم است و بخیل نیست، گفت: یکی از دستاورد‌های گناه کاهش رزق و روزی انسان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب‌ها درجلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار می‌شود در ادامه تفسیر آیه ۲۶ سوره رعد، گفت: خداوند در این آیه موضوع با رزق روزی را مطرح کر ده است و برخی از مفسرین ارتباط این آیه به آیه قبل ابنگونه تفسیر کردند برخی برای کسب روزی بیشتر مرتکب فساد می‌شوند.

وی افزود: برخی برای کسب روزی بیشتر از راه انحراف وارد شده و مرتکب گناه می‌شوند در حالی است که اندازه و مقدار کم و زیاد رزق و روزی انسان‌ها در اختیار خدا است و او بر همه چیز آگاه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند حکیم است و کار‌های خدا براساس حکمت و براساس صلاح و مصلحت انسان‌ها است، از این رو، چون خداوند به ذات و خصلت‌های انسان آگاه است کار‌های خدا نیز به صلاح انسان است و این در حالی است که انسان‌ها از صلاح و مصلحت خود آگاه نیستند.

وی افزود: خداوند در دادن نعمت‌های خود به بندگانش کریم است و بخیل نیست، اما اگر به برخی روزی بیشتر و به برخی دیگر روزی کمتر قرار داده است برای این است برخی ظرفیت روزی زیاد را ندارند و از یاد خدا و عبادت خدا و کمک به بندگان خدا غافل می‌شوند.

امام جمعه موقت کاشان یکی از دستاورد‌های گناه را کاهش رزق و روزی انسان دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، کسی که حقوق برادر مسلمان نپردازد خداوند رزق و روزی و برکت را از او می‌گیرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان‌ها همیشه در معرض امتحان و آزمون خداوند هستند تا فردای قیامت بهانه‌ای نداشته باشند، افزود: یکی از از آزمون‌های خداوند از طریق کاهش و یا افزایش رزق و روزی کم است و کم و زیاد بودن روزی بندگان خدا نیز بر اساس صلاح و مصلحت خداوند است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز میزان رزق و روزی انسان‌ها براساس لیاقت انسان‌ها است و روزی انسان‌های بخشنده و سخی بیشتر انسان‌های بخیل و خسیس است و این افرد کسانی هستند که یک دست آن‌ها در دست خدا و دست دیگر آن‌ها در دست محرومان است و خداوند چنین انسان‌هایی را دوست دارد.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: هرچند که خداوند روزی رسان است، اما روزی انسان براساس تلاش و صلاح و مصلحت خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: میزان روزی انسان‌ها تابع شرایطی است که بر زندگی آن‌ها حاکم است، از این رو بهره انسان از زندگی به اندازه سعی و تلاش او است و هرکس برای امور دنیا سست و بی حال باشد برای امور آخرت خود هم سست خواهد بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات