۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۵۸۳
مدیر گروه تبلیغی جهادی صراط مستقیم مطرح کرد؛

تأثیر حضور طلاب و روحانیون در کاهش آلام سیل زدگان

تأثیر حضور طلاب و روحانیون در کاهش آلام سیل زدگان
مدیر گروه تبلیغی جهادی صراط مستقیم گفت:با توجه به تهاجم فرهنگی که علیه طلاب، سپاه و بسیج صورت می گرفت، با حضور این اقشار درمناطق سیل زده نگاه مردم به آنها تغییر پیدا کرد.

حجت الاسلام مسعود شهبازي مدیر گروه تبلیغی جهادی صراط مستقیم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: با توجه به سیلی که در منطقه لرستان به وجود آمد، طلاب این گروه جهادی وارد علمیات شدند که حدود 380 خانه در شهرتان نور آباد را پاکسازی کردیم و طلبه های این شهرستان و طلاب اعزامی از قم در این اعزام و امداد رسانی نقش داشتند.

وی گفت: در این شهرستان تا جایی که در توانمان بود، کمک رسانی کردیم اما برای 100 روستایی که آسیب دیده بودند، پلی را با کمک شهرداری احداث شد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی صراط مستقیم تصریح کرد: سپس به منطقه سیل زده پلدختر اعزام شدیم و به دو روستا از شهرهای بروجرد و نهاوند اعزام شدیم و در پلدختر که نسبت به نورآباد سیل شدیدتر و عمیق تر بود به چند گروه و در چند منطقه مستقر شدیم.

وی افزود: ابتدا از مساجد شروع کردیم سپس به خانه ها، خیابان ها و کوچه ها پرداختیم که تا آخر ماه مبارک رمضان پاکسازی شهر صورت می گیرد اما کار فرهنگی می ماند که در ادامه کار فرهنگی را شروع خواهیم کرد چرا که روستاها به شدت آسیب جدی دیده و از بین رفته اند و ارتباطات شان از بین رفته است.

حجت الاسلام شهبازي با بیان این که 25 نفر از مبلغان این گروه مشغول هستند، گفت: ان شاءالله مناطق زیر مجموعه شهرستان پلدختر را از نظر تبلیغی، عمرانی و فرهنگی پوشش خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به این که در طول روز از ساعت 8 صبح تا ساعت 8 شب به فعالیت می پردازیم، و از ساعت 8 شب به همراه دیگر اعضای گروه اقلام تهیه شده برای سیل زدگان اعم از تشک، پتو، برنج، روغن، چای، پنیر و ماکارانی به همراه بسته لوازم بهداشتی را توزیع می کنیم.

مدیر گروه تبلیغی جهادی صراط مستقیم با بیان این که حضور طلاب و گروه های جهادی خیلی در روحیه سیل زدگان تأثیرگذار بود، تصریح کرد: مردم می گفتند که دید مناسبی نسبت به طلاب و بسیجیان نداشتیم و تصاویر در این رابطه را قبول نمی کردیم اما در این حادثه شرمنده آنها شدیم و وجدان مان به درد آمده است.

وی افزود: سیل زدگان پس از مشاهده امدادرسانی از سوی مبلغان و دیگر اقشار می گفتند که اگر سپاه و روحانیت نبودند، اوضاع ما خراب تر از این بود و با توجه به حجم تهاجم فرهنگی که علیه طلاب، سپاه و بسیج صورت گرفته بود، با حضور طلاب نگاه مردم به این اقشار تغییر پیدا کرد.

حجت الاسلام شهبازي اظهار داشت: سیل زدگان می گفتند که گمان نمی کردیم که طلاب این قدر خودجوش و مردمی باشند و گمان می گردیم که فقط منبری هستند اما در این حادثه آخوندهای برق کش و نصاب، بنا، روانشناس، مشاور و لوله کش را می بینیم و وجود روحانیت برای ما خیلی با ارزش است و دیدگاه ما نسبت به روحانیت تغییر کرد و لذت بردیم.

وی گفت: وقتی که با زبان محلی با آنها صحبت می کنیم، از اخلاق مبلغان تعجب می کردند که طلبه ای در بین مردم باشد و به آنها کمک فرهنگی، عمرانی و تبلیغی کند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی صراط مستقیم با بیان این که امیدواریم که اعزام و فعالیت گروه های جهادی تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید مدیریت خوب صورت بگیرد تا خدمات بیشتری به سیل زدگان ارائه شود./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات