۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۵۸۵
امیر خرم طوسی:

دست در دست برادران سپاهی در برابر دشمنان ملت ایران ایستاده ایم

دست در دست برادران سپاهی در برابر دشمنان ملت ایران ایستاده ایم
مشاور عالی فرمانده ارتش با بیاناینکه سپاه در کنار نیروهای مسلح مأموریت الهی و ضد سلطه خود را انجام می دهد، گفت: هیچگاه ارتش دست خود را از دست سپاهیان جدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطره شهیدان گفت: این ایام یاد آور دلاوری ها و رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به رسالت ارتش افزود:  طبق قانون اساسی ارتش و سپاه بر اساس مکتب یعنی دین مبین اسلام شکل گرفته اند، نیروهای مسلح خادمان اسلام و انقلاب هستند، افتخار ارتش مکتبی و انقلابی بودن است، فعالیت های ارتش بر مبنای ایمان است.

امیر خرم طوسی با طرح این سؤال که ارتش کشورهای دیگر در چه مسیری حرکت می کنند، اظهار داشت: وقتی ارتشی در خدمت اهداف الهی و ملی نباشد نتیجه آن عملی کردن خواست دشمنان همان ملت می شود، به لطف الهی ارتش در کنار سپاه نه تنها حراست مرزها را بر عهده دارد بلکه موظف به جهاد در راه خدا و مبارزه برای گسترش آرمان الهی در سطح جهان است.

وی ادامه داد: رسالت خطیر جهاد در راه خدا برای ارتشیان آنها را از دیگر وظایف باز نداشته است، دست در دست برادران سپاهی و بسیجی در خط مقدم دفاع از انقلاب و کشور قرار داریم اما ارتش این توفیق را داشته در زمان حوادث طبیعی، امدادرسانی، آموزش نیروهای جوان و سازندگی ها پیش قدم باشد، رسالت نظامی و امنیتی مانع از خدمت رسانی به مردم در عرصه های دیگر نشده است.

مشاور فرمانده کل ارتش با بیان این که ارتش سربازانی بی توقع، منضبط، ولایی، پاکدست و سالم دارد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند سرمایه های گرانقدر ارتش مانند انضباط، پاکدستی و سلامت ارزش را پاس بدارید و آن را حفظ کنید.

وی عنوان کرد: مدیران و مسؤولان باید به عهد قدیمی خویش با امام و انقلاب، خدمت به اسلام و ملت و تبعت محض از ولایت باز گردند چرا که راه نجات ما این است که قدردان نعمت نظام الهی باشیم.

امیر خرم طوسی با تأکید بر این که دشمنان ما احمق هستند، خاطرنشان کرد: دشمن می خواست که از محبوبیت سپاه بکاهد اما آیا بعد از این مصوبه دشمن به خواسته خود رسید یا محبوبیت سپاه چندین برابر شد و همه عالم به حقانیت این سازمان پیش و در مبارزه با سلطه گران پی بردند.

وی اضافه کرد: به همرزمان سپاهی می گوییم همانگونه که شما در روز خطر دست در دست ما نهادید و حمایت  کرده و از کشور  و ملت دفاع کردید، محال است که دشمن روزی سپاه را جدای از سایر نیروهای مسلح ببیند، نیروهای مسلح یکپارچه و متحد هستند.

مشاور عالی فرمانده ارتش با تأکید بر این که سپاه عصاره ملت شریف ایران و در کنار سایر نیروهای مسلح مأموریت الهی و ضد سلطه خود را انجام می دهد، گفت: هیچگاه ارتش جمهوری اسلامی دست خود را از دست سپاهیان گرانقدر جدا نخواهد کرد.

وی افزود: ارتش انگیزه خدمت خود را از سربازی اسلام  و داشتن فرماندهی چون فرمانده معظم کل قوا می گیرد، در کجای دنیا نائب ولی الله در صدر ارتش و نیروهای مسلح قرار دارد؟ رهبر انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان ارتش فرمودند که ارتش کنونی از نظر تخصص، تعهد و تدین قابل مقایسه با گذشته نیست، برخی دنبال چه هستند که از ارتش رضاخانی یاد می کنند، ارتش امروز قابل مقایسه با ارتش گذشته نیست که نتوانستند نقش خود را در برابر دشمن به خوبی ایفا کنند.

امیر خرم طوسی تصریح کرد: آنچه بیگانگان به سپاه نسبت دادند در شأن خودشان است و چون حقیقت را می دانند صفات خود را به نهادهای سالم و درست نسبت می دهند، سپاهیان عزیز بدانند که ارتش در کنار آن ها قرار دارد؛ امروز در صنایع دفاعی خود کفا هستیم و دستمان پیش دشمنان دراز نیست که باید شاکر باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
محمد قمین
ارسال نظرات