۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۳۵۹۶

امام جمعه نجف خواستار بسیج ملی برای مبارزه در جنگ نرم شد

امام جمعه نجف خواستار بسیج ملی برای مبارزه در جنگ نرم شد
امام جمعه نجف اشرف خواستار بسیج مسؤولان، مراکز دینی و مردم برای مبارزه در جنگ نرم شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان گفت: این سفر با سه هدف امنیتی، اقتصادی و سیاسی صورت گرفت و به اعتقاد ما همه این اهداف به ویژه جنبه سیاسی آن، مهم است زیرا موجب می شود که عراق به جایگاه اصلی خود در جهان عرب باز گردد.

وی افزود: مسائل امنیتی به ویژه در مرزهای عراق و عربستان یکی دیگر از مسائل مهم این سفر محسوب می شود، زیرا تروریست ها از این مرزها به عراق اعزام می شدند و اکنون توافقی صورت گرفته که دیگر شاهد چنین رویدادهای نباشیم.

حجت الاسلام قبانچی اقدام پارلمان عراق در ممنوعیت بازی های الکترونیکی را پسندیده توصیف کرد و بیان کرد: کشورهای بزرگ، جنگ نرمی علیه مسلمانان به راه انداخته اند بنابراین دولت ها وظیفه دارند که به مسؤولیت خود در مبارزه با جنگ نرم که مردم عراق و منطقه را هدف قرار داده است، عمل کنند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشمنان بر خشونت، مواد مخدر، مسائل جنسی و شوخی تمرکز کرده است، اظهار داشت: موسسات و مراکز دینی، خانواده ها، مراکز تربیتی و آموزشی و دانشگاه ها وظیفه مبارزه با این جنگ خطرناک را بر عهده دارند.

امام جمعه نجف اشرف سالروز صدور فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی در مبارزه با جریان تروریستی داعش را گرامی داشت و بیان کرد: مردم عراق با پاسخ مثبت به این فتوا نتیجه آن یعنی آزادی به برکت خون پاک شهدا را می بینند.

وی در سالروز انتفاضه شعبانیه از نقش مردم عراق قدردانی کرد و عنوان داشت: این انتفاضه، استراتژی بین المللی در رابطه با سرنگونی صدام را تغییر داد.

ارسال نظرات