۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۳۶۲۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

گنجینه دفاع مقدس با استفاده از زبان هنر ماندگار شود

گنجینه دفاع مقدس با استفاده از زبان هنر ماندگار شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید به نسل‌های کشور بفهمانیم دفاع مقدس یک گنج است و ‏پس از آن مواد این گنج از وصیت‌نامه‌های شهدا استخراج و در قالب هنر عرضه شود.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار سردار کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، با تأکید بر توجه ویژه به آثار به‌جامانده از رزمندگان دفاع مقدس، اظهار کرد: این آثار درواقع دلالت بر اهداف و آرمان های متعالی انقلاب و نظام ما دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را گنج و گنجینه‌ای می‌دانند که از رنج به دست آمده است؛ یعنی حاصل رنج‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای برای همه ملت‌ها به ویژه ملت ایران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید در وهله نخست این گنج شناسایی شده و سپس استخراج و ساخته و پرداخته شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول باید به نسل‌های کشور بفهمانیم دفاع مقدس یک گنج است و پس از آن مواد این گنج از وصیت‌نامه‌ها و آثار شهدا استخراج و در قالب هنر عرضه شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف این گنجینه را برای نسل جدید کشف، استخراج و پردازش کنیم تا در تاریخ بماند.

وی با تأکید بر استفاده از زبان هنر برای انتقال ارزش‌ها و آرمان های دفاع مقدس، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید در مقوله هنر ورود بیشتری کند تا با استفاده از هنر متعالی این گنجینه‌ها را به منصه ظهور رسانده و پیام دفاع مقدس را ماندگار کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نسل فعلی نسلی است که تا چیزی را نبیند آن را باور نمی کند؛ از این رو وقتی نوجوانان و جوانان امروزی مستندات و صحنه‌های دفاع مقدس را ببینند باور و پایداری آن‌ها بیشتر می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: خداوند در قرآن خطاب به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «و ذکرهم بایام الله» و تأکید می کند تو موظفی که ایام الهی و روزهای خدا را به یاد قوم خود بیاوری.

وی با بیان اینکه همه روزهای دفاع مقدس ایام الله هستند، ادامه داد: باید جامعه را در فضایی قرار بدهید که ایام‌الله در ذهن و فکر مردم بوده و همواره فضای دفاع مقدس و رشادت‌های جانبازان و شهیدان را ببینند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات