۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۳۶۲۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ملت ایران از آزمون بزرگ سیل سربلند خارج شد

ملت ایران از آزمون بزرگ سیل سربلند خارج شد
آیت الله نمازی با اشاره اینکه ملت ایران در آزمون بزرگ سیل اخیر از امتحان و آزمون بزرگ الهی سربلند خارج شد، گفت: این روح ایثارگری و از خود گذشتگی ملت ایران بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان شهرستان کاشان سیل اخیر را در ۵۰ سال گذشته در کشور بی سابقه خواند و گفت: حادثه سیل ابعاد مختلفی دارد که باید از سوی علما و اهل علم و طلاب و خطبا تبیین شود.

وی سیل را دارای ابعاد مختلفی خواند و افزود: یکی از ابعاد آن، بعد معرفتی است که خداوند چگونه این همه آب در آسمان‌ها جاسازی می‌کند و با آمدن به زمین تبدیل به سیلی می‌شود که آثار تخریبی آن معادل ۱۰ عملیات نظامی است به طوریکه همه اذهان عمومی کشور را به خودش معطوف می‌کند.

آیت الله نمازی گفت: این موضع مهم و قابل مطالعه و قابل تحقیق و بررسی است که عظمت خدا را نشان می‌دهد چگونه این همه آب را در آسمان نگهداری و در ادامه به زمین نازل می‌کند و این همه آب به کجا می‌روند.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها در معرض آزمون الهی هستند، افزود: انسان‌ها در حوادث طبیعی امتحان می‌شوند و برای موفقیت در این آزمون نقش مربی و روحانیت حائز اهمیت است و این هنر روحانیت است که بتواند جاذبه دنیا را در نگاه انسان‌ها کم رنگ کند.

آیت الله نمازی همچنین با بیان اینکه ملت ایران در آزمون بزرگ سیل اخیر از امتحان و آزمون بزرگ الهی سربلند خارج شد، اظهار داشت: این روح ایثارگری و از خود گذشتگی ملت ایران بود که وارد عرصه کمک به هم وطنان خود شد.

وی حضور شیعیان و مسلمانان عراق و پاکستان در ایران برای کمک به سیل زدگان ایرانی را تحول بزرگی در نظام بین الملل دانست و افزود: ارتباط ملت‌ها توطئه آمریکا را برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و عرب و عجم شکاف بین دو ملت ایران و عراق را نقش بر آب کرد.

آیت الله نمازی، ارتباط بین ملت ایران و عراق را سبب عصبانیت ترامپ و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی دانست و عنوان کرد: سپاه پاسداران بازوی مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که سبب رسوایی آمریکا در دنیا شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان آمریکا را حامی و پشتیبان تروریست جهانی دانست و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عامل عزت انقلاب اسلامی ایران و مسلمانان جهان است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات