۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۰۳۶۴۳
سرآغاز پیروزی حق بر باطل؛

یادداشت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان

یادداشت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان
عصر غيبت، عصر تكليف است؛ عصر اقدام و عمل و عصر اميد به آينده و پيروزى حق بر باطل است. منتظر باشيد و عمل كنيد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در یادداشتی با عنوان سرآغاز پیروزی حق بر باطل تأکید کرد که عصر غيبت، عصر تكليف است؛ عصر اقدام و عمل و عصر اميد به آينده و پيروزى حق بر باطل است. منتظر باشيد و عمل كنيد.

متن یادداشت این مرجع تقلید به شرج زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم‏
قالَ اللهُ تَعالى: «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْارْضَ يرِثُها عِبادِي الصّالِحُونَ»
مراسم شكوهمند تعظيم عيد بزرگ نيمه شعبان، ولادت يگانه منجى عالم، موعود انبيا و اوصياى صفى، صاحب زمان و كهف امان، حضرت بقية الله ارواح العالمين له الفداء، براى عموم شيعيان و دوستان آن ولى يزدان، فرصتى بسيار مبارك و ارزنده است كه در آن ضمن كسب شرف مشاركت در تجليل بزرگداشت اين زاد روز عزيز و يوم الله مبارك و حضور در مجالس روحانى و اجتماعات ولايى، نورانى و برنامه ‏هاى جشن و شادمانى، وضع ارتباط معنوى با آن حضرت و مرتبه مطابقت و موافقت اخلاق، اعمال، رفتار شخصى و اوضاع اجتماعى، فرهنگى، اقتصادى و سياسى را با انتظاراتى كه آن برگزيده خداوند متعال از شيعيان و دوستان خود دارند بررسى نمايند.
سعادتمند، آن شخص و جامعه ‏اى است كه در اين محاسبه و در تحصيل رضايت خاطر انور آن حضرت موفّق باشد.

به اين مناسبت حقير براى كسب افتخار مشاركت در اين جشنِ مربوط به امام منتظر، حضرت ولى عصر عجل ‏الله تعالى فرجه الشريف، و توجه به حقايق و معانى انتظار ظهور، اين چند كلمه را خدمت برادران و خواهران ايمانى تقديم مى‏دارم.

اميد است انوار معانى آن، كه از مشكات قرآن مجيد و احاديث شريفه در لمعان است، بر نورانيت قلوب مؤمنين و مؤمنات بيفزايد.

عزيزان من، شماييد كه همه ساله به افتخار شركت در مراسم اين جشن بزرگ نايل مى ‏شويد و با چراغاني ‌ها و تزيين بازار و خيابان و مساجد و حسينيه‏ ها و تشكيل مجالس سخنرانى و بيان فضايل و مناقب و انشا و انشاد و سرودن و خواندن اشعار و قصايد و مدايح، ولايت و ارادت خود را به آن آستان فرشته پاسبان اظهار مى ‏داريد و با ضيافت‌ها و اطعام و تبريكات بر نشاط روحى و ايمانى خود و ديگران مى ‏افزاييد و به شيعه بودن خود مى باليد و از طول مدّت هجران و درد فراق ناله مى ‏زنيد و اشك مى ‏ريزيد و آن حضرت را مى‏ خوانيد و يابن الحسن، يابن الحسن مى ‏گوييد.

بر همه شما درود و سلام و رحمت خدا باد! و اين شور و شوق و شعور و اين حال و اين احساسات و اين درك و آگاهى و سير در ملكوت ولايت مبارك باد!

خداى را سپاسگزار و شاكر باشيد كه دل‌ هاى شما را سرشار از معرفت امام زمان عليه الصلوة و السّلام، نمود و از مرگ جاهليت نجات بخشيده و به سر منزل حقيقت و ايمان و معرفت حجّت تامه بالغه دوران و كلمه كامله باقيه سبحان، هدايت فرموده است.

وظايفى را كه شما و هر مؤمن و مؤمنه منتظر ظهور و يوم الموعود دارد، نصب العين قرار دهيد و همه همّ و همّت خود را در انجام اين تكاليف صرف نماييد.

عصر غيبت، عصر امتحان و آزمايش، عصر تمحيص و تلخيص است. سعادتمندان و مؤمنانى كه در ايمان ثابت قدم مى ‏باشند، و در اين مكتب انسان ساز غيبت، خود را مى‏سازند، حوادث گوناگون و فشارها و سختى‏ ها آنها را تكان نمى ‏دهد و ايمانشان را متزلزل نمى ‏سازد؛ مانند كوه در برابر بادهاى تند و شديد پايدار وبرقرارند و از افراد سست ايمان و ضعيف ‏الاراده، جدا و ممتاز مى ‏گردند.

هر چه تمسّك به دين و ديندارى دشوارتر شود و با انواع محروميت هاى ظاهرى توأم گردد، ايمان و تعهّد آنها قوى تر مى ‏گردد و صدق و راستى احاديثى كه در آنها از وقايع دوره غيبت، از شيوع بعضى معاصى و ملاهى و غنا و موسيقى، از وضع بعضى جوانان و بانوان، از اختلاط زن و مرد و امور ديگر خبر داده ‏اند، بر ايشان روشن ‏تر مى‏ شود.
در آن شرايط كه بر حسب بعضى روايات، تا آنجا نگهدارى دين سخت و دشوار مى ‏شود كه مانند نگهداشتن آتش در كف دست مى ‏شود، يا چنان كه در حديث ديگر است: «انَّ لِصاحِبِ هذَا الْامْرِ غَيبَةً الْمُتَمَسِّكُ فيها بِدينِهِ كَالْخارِطِ لِلْقِتادِ»

در اين عصر غيبت، مردمان ثابت الايمان، ثواب كسانى را دارند كه در پيش روى رسول اعظم اسلام صلّى‏الله عليه و آله و سلّم، با شمشير جهاد مى‏ نمودند و به قدرى بلند پايه هستند كه پيغمبر اكرم صلّى‏الله عليه و آله و سلّم، ايشان را برادر خود خوانده و به ديدارشان بر حسب احاديث، اظهار اشتياق فرموده است.

مؤمنان به غيبت و حزب الله، منتظران حقيقى ظهور و حكومت جهانى و اسلامند كه در احاديث شريفه فرموده ‏اند: «اولئِكَ هُمُ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شيعَتُنا صِدْقاً وَ الدُّعاةُ الي دينِ اللهِ وَ جَهْراً اولئِكَ الَّذينَ يؤْمِنُونَ بِالْغَيبِ ثُمَّ اولئِكَ حِزْبُ اللهِ الا انَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»

و بر حسب حديث شريف‏ «الْمُنْتَظِرُ لِامْرِنا كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ في سَبيلِ اللهِ» مانند كسى هستند كه در راه خدا به خون خود غلتيده باشد.

اينها همه فضايل شما شيعيان، زنان و مردان منتظر و متعهد و ملتزم به احكام و وفادار به امام زمان عليه‏السّلام، است. به هوش باشيد و از اين فضايل پاسدارى كنيد.

حقوق بشر و انسان‌ ها و مرد و زن همان است كه خداى بشر، خداى زن و مرد، معين فرموده است؛ غير از آن همه ضلالت، گمراهى، فساد و تباهى و سير به سوى زندگى حيوانى است.

هر زن و مرد و پير و جوان كه هر كدام از احكام خدا را قبول نداشته باشد، يا چون مخالف فرهنگ بى ‏بند و بار غرب است، مناسب وضع زمان نداند، ايمانش مخدوش مى ‏شود و همين است كه در احاديث شريفه وارد است كه «در عصر غيبت صبح مى ‏كند شخص مؤمن در حال ايمان، و شب مى‏ كند در حالى كه از دين خارج شده است.»

دوره غيبت بر حسب روايات به درازا مى‏ كشد تا حدّى كه حضرت اميرالمؤمنين عليه ‏السّلام، مى ‏فرمايد: «ما اطْوَلَ هذَا الْعِناءِ وَ ابْعَدَ هذَا الرَّجاءِ»

انسان ‌ها در مسير تحولات شگرف و تغييرات بنيادى، مكتب‌ها و نظام‌ هاى گوناگون را تجربه مى ‏نمايند و همه را براى تأمين سعادت عمومى بشر فاقد شرايط لازم مى‏ يابند و از برقرارى قسط و عدل، عاجز و ناتوان مى‏ بينند و هر چند عالم پر از ظلم و جور و فساد و نا امنى و تباهى مى ‏گردد، اما به حكم «الشَّي‏ءُ اذا جاوَزَ حَدُّهُ انْعَكَسَ ضِدّه» جوامع بشرى براى برقرار شدن آن نظم الهى- اسلامى و حكومت عدل واحد جهانى آماده مى ‏شوند و با ظهور آن حضرت، جهان به نقطه كمال و ذروه ارتقا نايل مى‏ شود.

دوستداران آقا و منتظران ظهور! عصر غيبت، عصر عمل و كار و تحمّل مسؤوليت و انجام وظيفه وعصر مقاومت و حركت و استقامت و صبر و شكيبايى در امر دين است.

در ارتباط با تعظيم شعاير، با اعلاى كلمة الله، با تبليغ اسلام، با فراهم كردن موجبات استقلال سياسى، اقتصادى و فرهنگى و رهايى از وابستگى به كفّار و با شكوفايى علم و صنعت و بسط و نشر تعليم و تربيت و امر به معروف و نهى از منكر و تعاون بر نيكى و تقوا و رسيدگى به وضع مستمندان و قضاى حوايج نيازمندان و دستگيرى از افتادگان و دفاع از مرزها و ثغور جغرافيايى وطن اسلامى و حدود فكرى وعقيدتى و رفع بدع و رويارويى با اهل شكوك و شُبَه ومبارزه با مظاهر فساد و ملاهى و هتك احترام احكام الهى همه مسؤوليم و همه مسلمانان متعهّدند، و اين

شما و همه شيعيان و منتظران ظهوريد كه بايد با كار و كوشش براى حصول اهداف اسلام تلاش نماييد.

خطراتى كه جوامع اسلامى را تهديد كرده و تا حد زيادى، بسيارى از جوامع را در ورطه ضعف و زبونى و اطاعت از كفار گرفتار كرده، شناسايى كنيد و نگذاريد جامعه ما و نسل جوان عزيز ما به آن مبتلا شوند. عصر غيبت، عصر تكليف است؛ عصر اقدام و عمل و عصر اميد به آينده و پيروزى حق بر باطل است. منتظر باشيد و عمل كنيد كه خداوند مى‏فرمايد:
«وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيری اللهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنونَ‏»

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
در این دوره و زمانه نگهداشت ایمان مانند نگهداشت سکه گداخته بر کف دست است.
مطالب این عالم فرزانه را بیتر بر روی سایتتان قرار دهبد
0
1
مروه شیرینی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالب فوق بسیار پرمحتوی وگویا بود وبه خوبی نشان دهنده کم کاری شیعیان ومحبین اهل بیت علیه السلام است،
در حقیقت میتوان گفت که متاسفانه همه ما که به ظاهر مسلمان وبه ظاهر شیعه 12 امامی ومحب اهل بیت هستیم نه تنها با کم کاری خود در حق امام حاضر و زنده ،باعث طولانی شدن غیبت ایشان شده ایم بلکه با کم کاری درمورد یاران خاص ائمه هم در حق امامان خصوصا امام زمان (عج)کم کاری و...به نظر حقیراگر قرار است امام شناس بشویم وزمینه ظهور را فراهم کنیم باید از یاران وشیعیان امام شروع کنیم ،باید فهمید که این بزرگواران چه مسیری را پیمودند که شدند شیعه حقیقی .
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
انقلاب جهانی موعود منتظر مسلم و غیر قابل خدشه میان مسلمانان است.
0
0
خبازی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
سنی ها هم به امام مهدی اعتقاد دارند.
0
0