۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۳۶۵۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ایجاد تمدن نوین اسلامی مهم ترین شاخصه جامعه مهدوی است

ایجاد تمدن نوین اسلامی مهم ترین شاخصه جامعه مهدوی است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ایجاد یک تمدن نوین اسلامی را یکی از مهم ترین شاخصه های جامعه آرمانی مهدوی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی غرب استان با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) با اشاره به این که امروز جهان تشنه برقراری عدالت واقعی است، گفت: متأسفانه جهان امروز به دلیل دوری از ارزش‌های دینی و الهی، با معضلات و مشکلات جدی مواجه است.
 
وی با بیان این که تنها راه حل مشکلات جامعه بشری عمل به معارف تعالی بخش و انسان ساز مهدوی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز با یک جامعه آرمانی مهدوی فاصله‌های بسیاری دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که امروز یکی از مهم‌ترین وظایف جامعه مهدوی، فراهم کردن بستر‌های ظهور حضرت است، تصریح کرد: تا زمانی که شاخصه‌های جامعه مهدوی را در خود تقویت کنیم و نیز پایبندی خود به ارزش‌های الهی را اثبات نکنیم، بستر‌های ظهور فراهم نمی‌شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جامعه آرمانی همه امور باید بر مبنای فرهنگ انتظار تعریف و به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنمی است تا مقایسه‌ای میان جامعه امروز و یک جامعه آرمانی مهدوی داشته باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در یک جامعه آرمانی همه امور باید در مبنای دین و ارزش‌های الهی باشد، تصریح کرد: عدالت در چنین جامعه اسلامی به عنوان یک اصل مهم همواره مورد توجه و تأکید مدیران و مسؤولان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که حرکت در جهت ساخت یک تمدن نوین اسلامی در یک جامعه آرمانی مهدوی همواره مورد نظر و توجه است، خاطرنشان کرد: اگر همه امور در جامعه آرمانی مبنای دینی داشته باشد به طور حتم آلودگی‌های اخلاقی و فتنه‌ها در چنین جامعه‌ای جایگاهی نخواهند داشت.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود مبنای حرکت نهضت امام خمینی (ره)، عمل به دستورات الهی و تحقق عملی عدالت در جامعه دینی بوده است، تصریح کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، ادامه دهنده همان راه و مسیر متعالی هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب تلاش می‌کنند تا هویت دینی جامعه اسلامی کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند در برابر حاکمیت دینی روزنه‌ای برای نفوذ و سلطه وجود ندارد به همین می‌کوشد تا تنها پوسته‌ای ظاهری از دین در این جامعه ایجاد کند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات