۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۶۷۴
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی:

در قرآن به مسأله ظهور اشاره شده است

در قرآن به مسأله ظهور اشاره شده است
حجت الاسلام موسوی با اشاره به وجود آیاتی در قران پیرامون ظهورر امام زمان(عج)، گفت: ظهور پس از آن خواهد بود که بسیاری از معتقدین، شک و دودلی را جایگزین یقین خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی، رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، عصر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت مهدی (عج) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن تبریک نیمه شعبان و  سالروز حفاظت اطلاعات ارتش به وقایع تاریخی قبل از میلاد حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و  گفت: دشمنان دین اسلام با شنیدن احادیثی از پیامبر اکرم (ص) به خوبی در جریان ظهور امامی که بساط ظلم و جور را جمع خواهد کرد بودند و لذا از زمان امام جواد(ع) محدودیت هایی را برای ائمه اطهار آغاز نموده و در زمان امام حسن عسکری (ع)، این محدودیت ها را به نقطه اوج رساندند.

وی در ادامه افزود: این موضوع به حدی بود که امام حسن عسکری علیه السلام را مجبور به سکونت در یک پادگان نظامی محصور نمودند به طوری که تمام رفت و آمد ها و حرکات آن حضرت تحت کنترل شدید حکومتی بوده است.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه دشمن به هیچ وجه نباید از مسأله ولادت حضرت مهدی (عج) خبر دار می شد، اظهار کرد: یکی از امداد های غیبی در این خصوص، عدم به وجود آمدن حالاتی از بارداری و وضع حمل در حضرت نرجس خاتون علیها سلام بود. به طوری که وقتی قابله آن حضرت برای کمک به حضرت نرجس خاتون حاضر شد هیچ گونه آثاری از وضع حمل در ایشان مشاهده نکرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه عنوان کرد: بنا به خواست الهی حضرت متولد شده و امامت ایشان  پس از شهادت امام حسن عسگری (ع)، به عنوان آخرین حجت الهی آغاز گردید که به مدت 69 سال در غیبت صغری و پس از آن تا وقتی که خداوند اراده کند در پس پرده غیبت کبری خواهند بود، در برخی روایات آمده است ظهور آن حضرت پس از آن خواهد بود که بسیاری از معتقدین، شک  و دودلی را جایگزین یقین خواهند کرد.

وی به آیاتی از قرآن کریم در خصوص مسأله ظهور اشاره کرد و گفت:  امام باقر(ع)ذیل آیه 86 سوره مبارکه هود (( َبقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ)) فرمودند: تاویل این آیه در خصوص حضرت مهدی (عج) است که وقتی ظهور می کند به دیوار کعبه تکیه زده و با پرچم مزین به «انا بقیه الله» ندا می دهد: «الا یا اهل العالم انا بقیه الله»

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در بیان آیه دیگری در خصوص ظهور امام زمان(عج) تصریح کرد: آیه 17 سوره حدید «اعلموا ان الله یحی الارض بعد موتها»  به زنده شدن زمین بعد از مرگ اشاره می کند و امام صادق(ع) در ذیل این آیه نیز مرگ زمین را حاصل از بی عدالتی و ظلم و جور می داند و حیات زمین را که حاصل ظهور حضرت مهدی (عج) است به دلیل احیای زندگی و اجرای دستورات خداوند متعال می داند.

حجت الاسلام موسوی آیه 5 سوره قصص و 155 سوره بقره را نیز به عنوان آیاتی از قرآن کریم که اشاره به ظهور حضرت مهدی (عج) دارد، عنوان کرد و در پایان گفت: باید با اعتقاد راسخ به ظهور حضرت مهدی (عج) و تقوای الهی تلاش کنیم جزء زمینه سازان ظهور منجی عالم بشریت باشیم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات