۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۰۳۶۸۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شعار انبیا اصلاح جامعه و امت اسلامی بود + فیلم

شعار انبیا اصلاح جامعه و امت اسلامی بود + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: تمام انبیا همین را می خواستند که در راستای اصلاح جامعه حرکت کنند و این شعار آنان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه شب گذشته به مناسبت ولادت امام عصر(عج) در مجتمع فرهنگی فاطمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کلمه رجا به معنای امید مثبت و با پشتوانه است برخلاف کلمه امل که به معنای امید بی پشتوانه و آمال و آرزوهای روزمره انسانی است که هیچ بنیادی ندارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه ضمن قرائت آیه ای از سوره مبارکه مائده گفت: هجرت در روایات ما به دو معنا آمده است، گاهی به معنای تقویت ارتباط با پروردگار و حرکت به منطقه ای دیگر به جهت ایجاد گشایش و آرامش است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: هجرت به معنای دیگری نیز وارد شده است که در مهمترین کتاب های روایی ما آمده است که اشاره به داستانی از رسول خدا دارد.

کارشناس دینی با اشاره به اینکه روزی رسول خدا در میان مسلمانان ایستاد و با صدای رسا پرسید مسلمان کیست، گفت: در روایات وارد شده است که روزی نبی خدا از مسلمانان پرسید به نظر شما مسلمان کیست؟ جواب دادند خدا و رسوله او چون خداوند و پیامبرش مردم را می شناسند، اما مردم در نهایت گفتند رسول الله خودتان پاسخ دهید.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام گفت: مسلمان در دین و آیین من مسلمان کسی است که همه ی مسلمان ها از زبان های دست و زبانش در امان و سالم باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی ویژگی های ظهور ابراز داشت: عدالت در زمان ظهور در تمام ساحات بروز دارد، هم عدالت قلب هم چشم و دست و زبان که از دیدگاه های مختلف قابل بررسی هستند.

وی ادامه داد: دنیای ما الان چقدر خلا سنگینی در معنویت ها دارد، و منشا این خلا تنها به غیبت مهدی فاطمه است.

کارشناس دینی اظهار کرد: روزی که امام عصر ظهور می کند، مدت کوتاهی جنگ صورت می گیرد هرچند ناخواسته است، امام عصر هیچ رغبتی به جنگ ندارد و در روایات وارد شده است، وهابین اولین گروهی است که با حضرت به جنگ به پا می خیزند و مصداق کامل نشانه ها هستند.

استاد حوزه علمیه و خطیب برجسته کشوری خاطرنشان کرد: دومین گروهی که با حضرت جنگ می کنند که پیروز شوند یهود هستند که مصداق فعلی آن صهیونیست بین المللی و اسرائیل فعلی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: سومین گروهی که با امام سر جنگ دارند، حمقاء و افرادی هستند که فهم درستی ندارند و دائما دچار کژ عقیدگی و فهم نامقبول از دین هستند.

وی با اشاره به نشانه یاران مهدوی ایرانیان را از همراهان خالص حضرت برشمرد و افزود: یارانی که این سه طائفه را شکست می دهند عده ای از مومنان واقعی حاضر در رکاب امام و گروهی از آن ها شیعیان ایرانی هستند که به پشتیبانی حضرت می روند.

خطیب رسانه ملی تاکید کرد: در روایات آمده است که تمام یاران حضرت صاحب اهل ایران هستند، حتی تفاسیر و علمای اهل سنت نیز به این موضوع اعتقاد دارند چون خداوند در آیه فسوف یاتی الله بقوم لحن شدیدی خطاب به اعراب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان ضمن اشاره به اینکه شیعیان از آراستگی به ایمان، عمل صالح و اخلاق برخوردارند گفت: در راستای تبیین هدف از قیام اباعبدالله الحسین(ع) مضمون روایات اشاره به هجرت امام در جهت اصلاح امت اسلامی، اصلا تمام انبیا همین را می خواستند که در راستای اصلاح جامعه حرکت کنند و این شعار آنان بود./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محرمی محرمی
ارسال نظرات