۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۰۳۶۸۶
استاد حوزه علمیه:

روحیه انقلابی باید در کشور احیا شود

روحیه انقلابی باید در کشور احیا شود
حجت الاسلام زارعی گفت: کلید حل مشکلات امروز احیای روحیه انقلابی است و بهترین راه برای این کار سرمایه گذاری در آشنایی با سیره شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام بهزاد زارعی از اساتید حوزه و دانشگاه شب گذشته در ویژه برنامه تولد دوست آسمانی من با اشاره به این که در شروع نهضت انقلاب تبیین کردن اهداف انقلاب کار بسیار مهمی بوده یادآور شد: در هر موضوعی برای جا افتادن آن در بین مردم نیازمند استفاده از مثل هستیم اما در این باره امام خمینی (ره) کار بسیار سختی را پیش رو داشت.

وی افزود: اگر امام به دنبال استفاده از مصداق این وقایع بود باید از مالک اشتر و یاران دیگر پیامبر و اهل بیت مثال می زد اما امام با تربیت امثال شهید همدانی ها و ابراهیم هادی ها کاری کرد که مردم بتوانند با وجود این اشخاص راه درست را پیدا کنند.

این راوی کاروان های راهیان نور یادآور شد: در کاروان هایی که به سمت مناطق جنگی می روند یکی از گروه هایی که توجه ویژه ای به این مناطق دارند کاروان های دانشجویان غیر ایرانی است هر ساله شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: در یکی از این اردوها وقتی یکی از دانشجویان خارجی در مورد چرایی استفاده از واژه "مقدس" در عبارت دفاع مقدس پرس و جو کرد بنده در پاسخ به او گفتم همه کشورهایی که در آن جنگ صورت گرفته است آیا در بین همه آنها سرنوشتی همانند شهدای ما را سراغ داری که همانند شهید ابراهیم هادی این چنین پهلوانانه به جنگ می روند.

این روحانی جانباز با بیان این که صدها ابراهیم هادی در جنگ حضور داشته است اما نامی از آنها وجود ندارد اظهار داشت: شهید هادی تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) بود که توانست همه را چه دوست و چه دشمن را جذب کند.

وی یادآور شد: شهید چیت سازیان از شهدای استان همدان نیز یکی از این شهدا بود که صد ها انسان عادی را با تلاش و تربیت در جبهه های دفاع مقدس تبدیل به اولیا کرد و از آنها قهرمان ساخت.

حجت الاسلام زارعی تاکید کرد: شهید ابراهیم هادی آنچنان موفق بود که حتی با اذان دادن او نیز عراقی ها را از قعر جهنم به بهشت هدایت می کرد و باعث جلوگیری از سقوط انها می شد.

وی در پایان با اشاره به این که باید نسل جدید را با سیره شهدا آشنا کنیم اظهار داشت: کلید حل مشکلات امروز احیای روحیه انقلابی است و بهترین راه برای این کار سرمایه گذاری در آشنایی با سیره شهدا است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات