۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۶۹۳
آیت الله طبسی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین مسأله مهدویت از سوی متخصصان

ضرورت تبیین مسأله مهدویت از سوی متخصصان
استاد حوزه علمیه گفت: چون عزت ما در گرو ولی عصر(عج) است، به مهدویت توجه داریم، دشمن نیز چون می داند، بساط آن ها را این آقا جمع می کند بنابراین مهدویت را رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله نجم الدین طبسی، استاد حوزه روز گذشته در نشست علمی با موضوع بررسی اندیشه مهدویت از دیدگاه مذهب اسلامی در مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی با اشاره به فضیلت شب نمیه شعبان، گفت: برای شب نیمه شعبان فضیلتی مانند شب های قدر بیان شده است که اهل سنت نیز این را می دانند فقط حلقه مفقوده این شب ولی عصر(عج) است که نمی دانند در حالی که در روایات به صراحت بیان شده است که می فرماید: «این شب شب ما و شب ولادت قائم آل محمد(ص) است.»

وی با اشاره به کتاب های مختلف اهل سنت در خصوص امام زمان(عج)، اظهار کرد: قضیه مهدویت از اختصاص های شیعه نیست حتی نویسندگانی که شیعه نیستند، نتوانستند ادله مهدویت را رد کنند و در کتاب های مختلف که در این زمینه منتشر شده است به روایات مهدوی و امام زمان(عج) اشاره کرده اند.

آیت الله طبسی با اشاره به توجه همه مردم به مسأله مهدویت، ابراز کرد: امروز بحث مهدویت در بین دوست و دشمن مطرح است، ما چون می دانیم، عزت ما در گرو ولی عصر(عج) است به این امر توجه داریم، دشمن نیز چون می داند، بساط آن ها را این آقا جمع می کند بنابراین مسأله مهدویت را رصد می کنند.

عضو هیأت علمی و شورای علمی مراکز تخصصی مهدویت با تأکید بر توجه متخصصان فن به بحث مهدویت، تصریح کرد: امروزه بحث مهدویت بدون متولی مانده است و شاهد اظهار نظرهایی از افراد کم سواد و بی اطلاع در این زمینه هستیم و این به این خاطر است که متخصصان این فن به مسأله مهدویت به خوبی نپرداخته اند.

وی به محققان و متخصصان مبانی دینی توصیه کرد: به خوبی درس بخوانید، با مبانی آشنا شوید و زود اظهار نظر نکنید همچنین به بحث مهدویت توجه کرده و نگذارید کم سوادها متولی شده و اظهار نظر کنند.

آیت الله طبسی رسالت امام زمان(عج) را سرنگون کردن حکومت ها و برپایی حکومت عدل بیان و خاطرنشان کرد: رسالت امام زمان(عج) با بقیه امامان متفاوت بود و با توجه به این که در دستور کار دیگر اهل بیت(عج) سرنگون کردن حکومت های جور نبود بنابراین ظاهر بودند اما سرلوحه برنامه حضرت ولی عصر(عج) سرنگون کردن حکومت ها است بنابراین تا هنگامی که مأموریت ندارد، مأذون نیست که ظاهر باشد و اگر ظاهر باشد کسی که منافع خود را در خطر می بینند در پی گرفتن جان ایشان برمی آیند.

استاد حوزه علمیه افزود: ما علت غیبت ولی(عج) را نمی دانیم اما علت غیبت بسیار گسترده است از جمله خوف بیان می شود که این خوف حمکت است و علت نیست به این خاطر که حضرت جان خود را حفظ کند تا حکومت عدل را بر پا دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات