۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۰۳۶۹۷
آیت الله شیخ عیسی قاسم:

منتظر امام زمان خود را برای یک انقلاب جهانی آماده می کند

منتظر امام زمان خود را برای یک انقلاب جهانی آماده می کند
رهبر شیعیان بحرین با بیان این که منتظر امام زمان(عج) باید شرایط یک انقلاب جهانی را داشته باشد، گفت: بدون برچیده شدن بساط استکبار، برپایی دولت حق و عدالت ممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه جشن نیمه شعبان جشن میلاد با سعادت امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در این مراسم با اشاره به ویژگی های انسان و انسانیت اظهار داشت: انسان جانشین خدا روی زمین و بزرگترین و برترین موجودات بوده و مسؤولیت اصلی او خودسازی است.

وی با بیان این که روحیه انسان ها بر اساس کوشش و فعالیت آنها رشد و نمو پیدا می کند، گفت: امروز متأسفانه تمدن مادی بر زمین حکم رانی می کند و انسان آن نقش سازندگی خود را در زمین به فراموشی سپرده است و همین مسأله موجب شده که مشکلات و مصائب مختلفی به وجود بیاید.

شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: انسان از عدالت و انسانیت دور شده است در حالی که خداوند متعال در قرآن هدف از خلقت انسان ها را عبادت بیان کرده است، اما بشر امروز به دلیل دوری از خدا و انحراف از راه مستقیم در مسیر تباهی قرار گرفته است در حالی که انسان سالم از مسیر عبودیت و بندگی خارج نمی شود.

وی قرار گرفتن در مسیر اسلام و اهل بیت(ع) را رمز نجات از تباهی و فساد عنوان و تأکید کرد: خط صحیحی که اندیشه و احساس انسان را در مسیر درست قرار می دهد حلقه زدن به دور اسلام و اهل بیت(ع) و توسل انسان به امام زمان(عج) است.

رهبر شیعیان بحرین با بیان این که منجی بشریت باید انسانی معصوم، وفادار و امانت دار باشد، تصریح کرد: در سایه عنایت و الطاف امام عصر(عج) هیچ مشکل و بدبختی وجود نخواهد داشت، البته انسان باید قدرتی در اندیشه و نفس ایجاد کرده و در همه ابعاد زندگی خود قدرتمند شود تا کفر و طاغوت را نابود کرده و به این وسیله ظهور امام زمان(عج) را نزدیک کند.

وی تصریح کرد: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید شرایط انجام یک انقلاب جهانی را داشته باشد، چراکه بدون برچیده شدن بساط ظلم و استکبار برپایی دولت حق و عدالت ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به لزوم نصرت امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: هر انسانی که در مسیر اهل بیت(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) قرار بگیرد از تاریکی و ظلمت بیرون می آید و به سوی نور هدایت می شود و این مسأله امکان پذیر نیست جز این که از درون خودمان شروع کنیم و نفس خود را بسازیم./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
منتظر الظهور
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
پیشنهاد دارم امور فرهنگی مسجد جمکران برای شناساندن محمد بن هادی عموی امام زمان تلاش نماید. مثلا شیعیان درباره سید محمد یعنی برادر حضرت امام حسن عسکری کمتر اطلاع دارند.
امامزاده سید محمد فرزند امام هادی و عموی امام زمان از امامزادگان شریف و دارای مقام نزد رب جلیل است.
0
0