۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۰۳۷۰۰
با حضور هزاران زائر و منتظر؛

آیین ویژه جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

آیین ویژه جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران همراه با برنامه های متنوع و همراه با حضور جمع کثیری از زائران و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه نیمه شعبان جشن میلاد با سعادت امام زمان(عج) با حضور هزاران عاشق و دلداده مهدی موعود در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

پ/ویژه برنامه های شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

در حالی که تا آغاز مراسم رسمی ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران ساعتی باقیمانده نمانده بود، شبستان ها و صحن های این مسجد مقدس مملو از زائرانی بود که از نقاط دور و نزدیک خود را به این مکان مقدس رسانده بودند.

در حالی که پیش بینی می شد با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و اعلام احتمال بارندگی میزان زائران امسال نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کند، ولی طبق گزارش های اعلام شده استقبال مردم برای حضور در این مراسم معنوی نسبت به سال های گذشته بیش از پیش بوده است.

در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز خیل عظیم زائران با پای پیاده در حال حرکت به سمت مسجد مقدس جمکران بودند.

برنامه‎های ویژه شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با حضور هزاران نفر از زائرانی که از سراسر کشور خود را به این مسجد مقدس رسانده بودند با تلاوت آیات قرآن کریم ساعت ۱۶ آغاز شد.

پ/ویژه برنامه های شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

در ادامه محفل شعر با حضور شعرای مطرح کشوری با عنوان محفل شعر آیه های انتظار برگزار شد؛ در این مراسم معنوی سید جواد شرافت، سید احمد توکلی، فیاض حسنلو و سادات پور در مدح حضرت بقیه‌الله عجل الله تعالی فرجه و مسائل روز اشعاری حماسی ارائه کردند.

برگزاری محفل قرآنی، قرائت زیارت آل یاسین بانوای حاج سید رضا نریمانی، گل افشانی و تعویض پرچم گنبد مسجد جمکرن برنامه‌هایی بود که تا قبل از اذان و نماز  مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران اجرا شد.

پ/ویژه برنامه های شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی برنامه‌ها با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغازشد.

در این قسمت از برنامه ها حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه با بیان این که امام زمان(عج) در خوشی وناخوشی شیعیان شریک است، گفت: حضرت به یاد ما هست و برای ما دعا می کند، ولی مهم آن است که ما چقدر با ایشان زندگی می کنیم

پ/ویژه برنامه های شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت؛ وی سربازی امام عصر(عج) را در گروه حرکت درست در مسیر خدا عنوان و بر ضرورت توجه و توسل به حضرت بقیة الله(عج) تأکید کرد.

رجز و سرودخوانی گروه میثاق، مداحی حاج عباس حیدر زاده، شعرخوانی و همچنین همخوانی گروه معراج و میعاد قم در ادامه این مراسم و در جمع ده ها هزار نفری عاشقان امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران صورت پذیرفت.

پ/ویژه برنامه های شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

در ادامه این مراسم از آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان مهدی یاور مسجد مقدس جمکران تجلیل شد؛ در این آیین باشکوه تندیس کلمه الباقیه توسط حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به آیت الله شیخ عیسی قاسم اهدا شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در جلسه ای جداگانه با آیت الله شیخ عیسی قاسم دیدار و آخرین برنامه ها و اقدامات مسجد مقدس جمکران را به اطلاع وی رساند.

رهبر شیعیان بحرین در این مراسم با بیان این که منتظر واقعی امام زمان(عج) باید شرایط انجام یک انقلاب جهانی را داشته باشد، گفت: بدون برچیده شدن بساط ظلم و استکبار برپایی دولت حق و عدالت ممکن نخواهد بود.

پایان بخش برنامه های شب میلاد امام زمان(عج) نورافشانی مسجد مقدس جمکران بود./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
سلام بر بقیه الله
0
0