۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۰۳۷۰۴
حجت الاسلام والمسلمین صراف مطرح کرد؛

زیارت امام حسین در نیمه شعبان فرصتی برای بخشیده شدن گناهان

زیارت امام حسین در نیمه شعبان فرصتی برای بخشیده شدن گناهان
تولیت مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع) گفت: زیارت امام حسین(ع) در شب نیمه شعبان افضل اعمال و فرصتی برای بخشیده شده گناهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صراف تولیت مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع)، شب گذشته در مسجد ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرائت دعای کمیل در شب نیمه شعبان بسیار توصیه شده است.

وی افزود: دعای کمیل را جناب کمیل زیاد بن نخعی از امیرمومنان علی(ع) نقل کردند ایشان ظرفیت و فهم معنوی بسیار بالایی داشتند و صاحب سر حضرت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صراف با استناد به کلام امام علی(ع) که فرمودند: ای کاش همه محبان ما در اخذ معارف الهی همانند کمیل بودند، ابراز کرد: جناب کمیل ظرفیت وجودی خود را بالا برده بودند از این رو توانستند مضامین و حقیقت دعای کمیل را درک کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع) با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 40 شرح برای دعای کمیل نگارش شده است، اظهار داشت: دعای کمیل از نظر کمی از دعاهای بسیار سنگینی است که از امام علی(ع) به دست ما رسیده است، حضرت این دعا را شب های جمعه در سجده آخر نماز شب‌شان قرائت می کردند.

وی ادامه داد: جناب کمیل نیز هر شب جمعه در قنوت می خواندند، این دعا راس همه ادعیه به شمار می رود و همه معارف اهل بیت(ع) در این دعا وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صراف اضافه کرد: امام علی(ع) خطاب به جناب کمیل فرمودند: این کمیل تلاش کن هر شب جمعه با این دعا با خداوند مانوس شوی، نتوانستی ماهی یک مرتبه آن را بخوان، باز اگر نشد تلاش کن در طول عمرت یک مرتبه آن را بخوانی تا در قیامت دچار حسرت نشوی؛ انسان باید با این دعا انس داشته باشد و مفاهیم آن را بفهمد.

تولیت مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع) افزود: طبق صریح روایات؛ اگر کسی این دعا را بخواند و بفهمد خداوند برای او کافی خواهد بود و پروردگار او را یاری کرده و رزقش را افزایش می دهد.

وی بیان داشت: از دیگر اعمالی که بسیار سفارش شده در شب نیمه شعبان انجام شود زیارت امام حسین(ع) است کمترین چیزی که در این شب به زائر امام حسین(ع) داده می شود آن است که او رنگ و بوی الهی می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صراف اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: اگر کسی در شب نیمه شعبان امام حسین(ع) را زیارت کند گناهان او بخشیده خواهد شد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات