۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۳۷۲۲
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

عرفان حقیقی و ناب با توسل به امام زمان حاصل می شود

عرفان حقیقی و ناب با توسل به امام زمان حاصل می شود
استاد حوزه علمیه وجود، محبت و عرفان امام زمان(عج) را بهترین نفوس، محبت ها و عرفان ها برشمرد و تأکید کرد که راه سعادت و دوری از انحراف اتصال به ریسمان امام عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه احیای شب نیمه شعبان سحرگاه یکشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه در این مراسم تفسیر واژه بقیة الله در قرآن اظهار داشت: یکی از آیاتی که تفسیر به وجود نازنین امام زمان(عج) شده آیه «بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» است یعنی بازنهاده خدا برای شما بهترین است اگر شما مؤمن حقیقی باشد که این بازنهاده وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی افزود: حضرت صاحب الزمان(عج) وقتی ظهور می کنند و تکیه به دیوار این کعبه می زنند، این آیه نورانی را تلاوت کرده و بلافاصله می فرماید من همان بقیة الله در زمین هستم، بنابراین بقیة الله مشهورترین صفت ایشان بعد از ظهور به شمار می رود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابراز داشت: امامان معصوم نیز  توصیه کرده اند که هر کدام توفیق تشرف به محضر حضرت پیدا کردید ایشان را این طور یاد کنید؛ امروز هم شما به مسجد مقدس جمکران میعاد گاه منتظران و اولیای برگزیده خدای رحمان آمده اید و به نمایندگی از تمام مسلمانان در شب نیمه شعبان توفیق تشرف به مسجد جمکران را پیدا کرده اید که نازل منزله شب قدر است ایشان را با عبارت «السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه» یاد کنید.

وی با بیان این که ما در این شب در این مسجد آمده ایم تا عرفان و محبت ما اوج بگیرد، گفت: می خواهیم کمی در مورد این آیه صحبت کنیم که چرا امام زمان(عج) بهترین بازنهاده خدا است؛ اولا مطابق روایات وجود امام زمان(عج) بهترین وجود است و تمام عالم وجود به یمن حضور او در زمین روزی می خورند.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه بیان داشت: تمام آسمان ها و زمین به دلیل حضور ایشان پابرجا است چون امام زمان(عج) هدف خلقت الهی است و عبد خالص فقط ایشان هستند، در روایت دیگری داریم که اگر امام زمان(عج) نبود زمین اهلش را در خود فرو می برد.

وی تصریح کرد: محبت امام زمان(عج) هم بهترین محبت است این حدیث عشق و دلدادگی که از سراسر کشور شما را به این مسجد مقدس کشیده است را قدر بدانید؛ در شب معراج وقتی پیامبر گرامی اسلام(ص) نور چهارده معصوم را با محوریت یک نور مشاهده و از آن نور محوری سؤال کردند، خطاب آمد که این نور آخرین امام معصوم و آخرین خلیفه و جانشین خدا بر روی زمین است و بعد فرمود: «یا محمد! او را دوست بدار و محبت او را در دل پرورش بده چون من محب او هستم و هرکس که او را دوست بدارد نیز دوست می دارم».

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که عشق و محبت امام عصر(عج) نعمت عجیبی است که به راحتی به کسی داده نمی شود، گفت: این مسأله شکر زیادی را می طلبد چراکه باعث می شود تا ما محبوب خدا بشویم؛ شهید حسن باقری همیشه می گفت کاری کنید که خدا عاشق شما بشود که در این صورت بهترین عاقبت را خواهید داشت و باید تلاش کنیم که معرفت و شناخت ما نسبت به امام زمان(عج) افزایش پیدا کند.

وی ابراز داشت: شما در این سحرگاه به معارف مهدوی گوش جان می سپارید چون عطش عرفان دارید؛ این را قدر بدانید و این عطش را در وجود خود بیشتر کنید تا معرفت ایشان در دل شما افزایش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که عاشقان امام زمان(عج) محبوبان خداوند رحمان می شوند، گفت: به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «خوشا به حال آنهایی که رحل اقامت می افکنند در عشق و محبت او چون ایمان دارند عشق و محبت او می توانند آنهارا از غیر خدا عبور بدهد».

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: مطابق روایات ما در مورد حضرت ولی عصر(عج) عرفان و معرفت او نیز بهترین عرفان ها است، در دنیای امروز که عرفان های دروغین و باطل زیاد شده اگر کسی می خواهد به عرفان حقیقی دست پیدا کرده و وجود خدا را در دل خود به روشنی ببیند باید با امام عصر(عج) آشتی کند و دل را از غیر او ببرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات