۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۰۳۷۴۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مشکلات با پشت میز نشینی و تفکر وابستگی رفع نمی شود

مشکلات با پشت میز نشینی و تفکر وابستگی رفع نمی شود
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی‌ها در این کشور تنها عادت به پشت میزنشینی دارند، گفت: با پشت میز نشینی و القای تفکر وابستگی، مشکلات کشور رفع نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» بر ضرورت برداشتن گام‌های عملی از سوی دولت و مجلس به منظور تحقق عملی شعار سال تأکید کرد.
 
وی با بیان این که مسأله رونق تولید یک موضوع مهم و راهبردی در هر کشوری است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نیز همواره بر ضرورت توجه مسؤولان تأکید داشتند، افزود: نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید نشان از دغدغه بالای مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بااشاره به این که رونق تولید آثار بسیار مثبتی در رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و همچنین کاهش وابستگی به بیرون خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مسؤولان با حمایت عملی از تولید ملی می‌توانند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نسل جوان یعنی بیکاری را رفع کنند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی از مدیران به جای بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل بالای داخل، دل به حمایت‌های خارجی بسته اند، تصریح کرد: وجود چنین تفکری در میان مدیران نظام اسلامی یک آفت جدی است که باید اصلاح شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پیشرفت‌هایی که امروز کشورمان در سایر بخش‌ها به دست آورده با دستان توانمند و همت بالای جوانان ایرانی بوده است، بیان داشت: پس مسؤولان و مدیران کشور باید همگام با بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن تقویت اعتماد به جوانان و زمینه ورود آن‌ها به عرصه‌های مدیریتی را فراهم کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم کشورمان مشکلات اقتصادی، گرانی و همچنین بیکاری است، خاطرنشان کرد: اگر یک همت والا و مدیریت انقلابی و جهادی در بخش‌های مدیریتی کشورمان حاکم باشد به راحتی می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت رفع مشکلات استفاده کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها در این کشور تنها عادت به پشت میزنشینی دارند، افزود: با پشت میز نشینی و القاء تفکر وابستگی، مشکلات کشور رفع نخواهد شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربیات چهل ساله ما در ارتباط سایر کشور‌های غربی و اروپایی درس خوبی برای تصمیم گیری‌های کلان مدیران است، خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی در این سال‌ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و به راحتی تعهدات خود را زیر پای می‌گذارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی امروز کشور ناشی از عدم تدبیر و مدیریت صحیح است، افزود: تحریم‌ها ممکن است آثار نامطلوبی در اقتصاد ما بگذارد، اما اگر یک مدیریت صحیح انقلابی و جهادی در سطوح مختلف کشور وجود داشته باشد به راحتی می‌توانیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصتی برای رشد و پیشرفت کشور کنیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات