۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۳۷۴۹
آیت الله صدیقی:

دین نیاز ضروری بشریت است + فیلم

دین نیاز ضروری بشریت است + فیلم
امام جمعه موقت تهران گفت: فطرت انسان دین را می خواند و دین نیاز ضروری بشریت و برنامه ریز و طراح زندگی آدمی ضمن آسیب شناسی از نقاط ضعف و قدرت بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران پیش از غروب امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و جشن نیمه شعبان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بشر را خداوند متعال آفریده است و به تمام نیازهای بشریت عالم و آگاه است، این کارگاه را خودش ساخته است و این دفترچه راهنمای صنع الهی است که بشر نامیده می شود.

وی در ادامه افزود: آگاهی خداوند و شناختش از بشریت اثبات می کند که دین برای بشریت ضرورت دارد و باید بشریت دین را فرا بگیرد.

آیت الله صدیقی با اشاره به فطرت انسانی گفت: بر حسب آیات قرآنی و مبانی دینی، فطرت انسان دین را می خواند و دین نیاز ضروری بشریت و برنامه ریز و طراح زندگی آدمی ضمن آسیب شناسی از نقاط ضعف و قدرت بشریت است.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اهمیت دین اظهار داشت: بشریت با دین به سرمنزل مقصود می رسد و دین قانون، نظم، سیاست و مدیریت علم، اخلاق و عرفان و هنر است.

وی در ادامه گفت: دین عشق است، دین سعادت دنیا و آخرت، جوشش درون انسان و فطرت آدمی است که عطش رهنمود به مقصد اعلا را دارد.

آیت الله صدیقی اصول و ارکان اخلاقی را گنجانده شده در دین قلمداد کرد و اظهار داشت: اصول و ارکان اخلاقی رفتاری همه و همه در دین گنجانده شده است، کارشناس دین پیامبران و آنان کارشناسان زندگی اند.

وی تاکید کرد: پیامبران الهی کارشناس دین و منادی زندگی برای بشریت اند و از جانب خدا جارچی حرکت قافله بشریت هستند و بشریت را به سوی زندگی سهل و سالم، بدون جنایت، بدون خیانت و ارتجاع دعوت می کنند.

استاد عالی سطوح حوزه گفت: در این راستا فطرت بشریت عطش هایی در وجودش وجود دارد و تامین کننده نهایی آن حضرت ولی عصر(عج) هستند و آن نیازهایی از جمله عدالت و امنیت و اخلاق که گمشده بشریت اند.

آیت الله صدیقی در پایان با اشاره به ظهور امام زمان ابراز کرد: زمانی که ولی زمان ظهور می کند، انسان را به عقلانیت دعوت و نهال عقل را می نشاند و ثمرات عقل برای بشریت شیرین می شود و در این راستا علم و اخلاق نیز بیش از پیش رونق می گیرد./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
محرمی محرمی
ارسال نظرات