۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۶۰۳۷۵۶
آیت الله سبحانی:

فساد در جامعه دائمی نخواهد بود | صالحان حکومت مفسدان را از بین می برند

فساد در جامعه دائمی نخواهد بود | صالحان حکومت مفسدان را از بین می برند
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره شرایط لازم برای محقق شدن ظهور امام زمان(عج) تأکید کرد که برای این مسأله باید عقل ها کامل شده و جامعه تحمل حکومت امام معصوم را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در جمع هزاران نفر از زائران مسجد مقدس جمکران در سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج) با اشاره به وعده حتمی خدا مبنی بر حاکمیت صالحان در آینده زمین، اظهار داشت: بدون شک فساد در جامعه دائمی نخواهد بود و آینده زمین روشن است.

وی افزود: صالحان در آینده وارث زمین شده و حکومت مفسدان را از بین می برند، هرچند دنیای امروز چنین شرایطی را تجربه نکرده و این هدف عالی هنوز محقق نشده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که خداوند متعال زمان خاصی را برای تحقق این هدف بزرگ معین کرده است، گفت: اعتقاد ما این است که پیامبر گرامی اسلام(ص) آخرین پیامبران و دین اسلام برترین و آخرین دینی است که برای مردم آمده است، اما باید دانست که این دین تنها با ظهور آخرین حجت الهی و حکومت جهانی ایشان به هدف نهایی خود نزدیک می شود.

وی امام مهدی(عج) را ذخیره الهی برای آینده زمین عنوان کرد و یادآور شد: اگر رهبر و هادی در جامعه ای با ایمان زندگی کند که خطری وجود ایشان را تهدید نکند قطعا از نظرها مخفی نخواهد بود ولی جامعه ای که تحمل حضور امام معصوم را ندارد نمی تواند امام زمان(عج) را در کنار خود ببیند.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه ابراز داشت: حجج الهی گاهی ظاهر و گاهی غائب از نظر هستند و این به معنای نبودن ولی و امام در جامعه نیست و اگر شرایط ظهور فراهم شود و مردم به حد کمال برسند قطعا دوران امامت امام معصوم فرامی رسد، البته باید دانست که ظهور امام زمان(عج) زمانی محقق می شود که مردم از سازمان ها و نظام های بشری ناامید شوند.

این مرجع تقلید کامل شدن عقول مردم را یکی از شرایط و زمینه های ظهور عنوان و خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود افضل اعمال انتظار فرج است؛ یکی از لوازم انتظار فرج کامل شدن عقل ها است که امیدواریم روزی جامعه ما به این سمت و سو حرکت کرده و به این هدف والا دست پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده در کشور از جمله مشکل سیل یادآور شد: دشمنان مانع ورود کمک های بین المللی به کشور ما می شوند و شرایط سختی برای این مردم به وجود آمده است.

حضرت آیت الله سبحانی اضافه کرد: البته می بینیم که جوانان زیادی ازهمه اقشار جامعه به کمک مردم سیل زده شتافته اند که همین مسأله نشان از کامل شدن عقل آنان است و یا همین حضور جمعیت هزاران نفره ای که در این مسجد مقدس برای صدا زدن حضرت مهدی(عج) دور هم جمع شده اند نشان از مغناطیس معنوی میان منتطران و امام مهدی(عج) است.

وی در پایان با اشاره به مراتب انتظار خاطرنشان کرد: یکی از مراتب انتظار، دعا و ذکر و ندبه خوانی است که البته لازم است ولی باید دانست که انتظار مراتب دیگری هم دارد از جمله این که باید افرادی مؤمن تربیت شوند که برای لبیک به ندای جهانی امام زمان(عج) آماده باشند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات