۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۰۳۷۷۰
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

دعای شیعیان امر فرج امام زمان را تسریع می بخشد

دعای شیعیان امر فرج امام زمان را تسریع می بخشد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معصیت بیانگر ضعف بندگی است، گفت: دعای شیعیان امر فرج امام زمان(عج) را تسریع می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد امیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: به حکم انسان بودن و در دنیا بودن غصه ها و غم ها متوجه ما خواهد شد و هر چه فرصت ها بیشتر، تهدیدها و نگرانی ها نیز افزایش می یابد و اگر انسان این غصه ها را مدیریت نکند این نگرانی ها مثبت نخواهد بود.

وی افزود: آینده نگری انسان را رشد می دهد اما نگرانی برای آینده به انسان آسیب می زند، بنابراین انسان باید غم و غصه خود را مدیریت کند چرا که نگرانی و واهمه اجر اخروی و دنیوی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه غم و غصه برای رسیدن به کمال لازم است، عنوان کرد: غم و اندوه مانع غفلت زدگی انسان می شود به شرط آن که مدریت شود. ائمه اطهار(ع) نیز از سکرات موت شیعیان ناراحت بودند و یا امام صادق(ع) برای غیبت امام زمان(عج) غصه می خوردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان با اقامه نماز، دعا و قرائت قرآن می تواند بحران ها و غم ها را مدیریت کند، انسان با انجام این اعمال از غرق شدن در غم و غصه نجات پیدا می کند البته به شرط آن که به خداوند معرفت داشته باشد.

وی افزود: کسی که می تواند غم انسان را نابود کند خداوند است، انسان اگر اهل مناجات و ذکر باشد نور خداوند در قلب او رسوخ می کند و به آرامش می رسد. انسان اگر به شان و جایگاه خود واقف باشد دچار گناه و معصیت نمی شود، کسی گناه می کند که ارزش وجودی خود را نابود کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: گناه باعث دور شدن انسان از خداوند و ائمه اطهار(ع) می شود؛ بنابراین معصیت بیانگر ضعف بندگی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ذکر الهی قلب انسان را آرام می کند، عنوان کرد: اهل بیت(ع) بهترین واسطه بین انسان ها و پرودگار هستند انسان با توسل به آن بزرگان می تواند به راحتی از سختی و دشواری دنیا عبور کند.

وی با تاکید بر اینکه روز نیمه شعبان بهترین فرصت است که انسان برای امر فرج دعا کند، ابراز کرد: مضطر واقعی امام زمان(عج) است ما باید در همه لحظات از خداوند بخواهیم امر فرج را محقق کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) در حق شیعیان دعا می کنند و برای بخشش گناهانشان از خداوند طلب عفو می کنند، گفت: در عصر غیبت تنها راه نجات تمسک به محبت اهل بیت(ع) است. برگزاری مجالس خانگی برای اهل بیت(ع) از مصادیق محبت ورزیدن به آن بزرگواران است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز دشمنان با ایجاد شبهه زنده بودن وجود مقدس امام زمان(عج) را زیر سوال می برند در حالی که همه ادیان آسمانی به ظهور منجی آخر زمان بشارت دادند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات