۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۰۳۷۷۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دنیا خادم انسان مومن است

دنیا خادم انسان مومن است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا خادم انسان مومن است، گفت: مومن با تدبر در عالم هستی رحمت الهی را مشاهده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز در حسینیه هدایت گفت: دنیا خادم انسان مومن است.

وی افزود: عقل انسان در بهشت کامل می شود و انسان مومن از هر چیزی که در بهشت وجود دارد می تواند استفاده کند و با همه وجود از مواهب و زیبایی بهشت بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند بر همه امور توانا است، عنوان کرد: در ابتدای سوره روم خداوند خطاب به شخص پیامبر اسلام می فرماید فَانْظُرْ إِلَى آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ؛ در این آیه مراد از نظر دیدن با چشم نیست بلکه دیدن با عقل و اندیشه است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به بندگان امر می کند تا به نعمات الهی نظر کنند با چشم عقل به نحوه پدید آمدن این نعمات تاکید می شود.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین خداوند به انسان امر می کند از ابتدای ماه رمضان دهان خود را از خوردن باز نگاه دارد اما با در روز عید فطر اقدام به خوردن طعام کند، این امر الهی به انسان می فهماند که با بی دقتی شکم خود را پر نکند و هر خوراکی که پیدا کرد نخورد و با چشم دل به آن بنگرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: پیامبر اسلام عقل کامل عالم هستی هستند حضرت با همین معقل و مغز رحمت بی نهایت الهی را با آثار مثبتی که داشت درک می کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی همانند پیامبر به خداوند فهم و معرفت ندارد، ایشان با همین درک و معرفت بدون اینکه کلامی از کلام الهی کم کنند آن کلام را به امام علی(ع) انتقال دادند همچنین از حضرت امیر به سایر امامان منتقل شد و امروز عین همان عقل و معرفت در وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی افزود: پیامبر اسلام زمانی که می فرمایند امام زمان هم اسم من است مقصود حضرت هم وزن بودن حضرت از حیث عقلی و معرفتی است؛ امام زمان(عج) همانند پیامبر می بینند، می فهمند و درک می کنند چرا که ائمه اطهار(ع) یک حقیقت واحد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه بیان داشت: حیات و ممات زمین با تغییر فصول همه بیانگر رحمت خداوند است و انسان باید در آن تدبر داشته باشد تا جلوه رحمت الهی را مشاهده کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات