۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۰۳۷۸۲
استاندار خراسان جنوبی:

محرومیت استان خراسان جنوبی ناشی از عدم نگاه درست به این منطقه است

محرومیت استان خراسان جنوبی ناشی از عدم نگاه درست به این منطقه است
استاندار خراسان جنوبی محرومیت این استان را ناشی از عدم نگاه درست و جامع به این استان ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد صادق معتمدیان عصر یکشنبه در جلسه طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی که در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، گزارشی از وضعیت این استان، ظرفیت ها و محدودیت ها ارائه کرد.

وی با بیان این که 14 سال از عمر تأسیس استان خراسان جنوبی می گذرد و علیرغم پتانسیل و ظرفیت های موجود همچنان از آن به استان محروم نام می برند، دلیل این محرومیت را نه برخوردار نبودن از مواهب و نعمت های الهی بلکه در عدم نگاه درست به منطقه خواند.

وی در این باره گفت: هر یازده شهرستان استان خراسان جنوبی از ظرفیت ها و پتانسیل های خدادای برخوردار هستند؛ ما نیازمند برنامه های کارشناسی شده مبتنی بر ظرفیت های استان هستیم.

معتمدیان از تدوین برنامه میان مدت توسعه استان خبر داد و اعلام کرد که برنامه های توسعه ای استان  مطابق با این سند و برنامه پیش خواهد رفت.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه داشتن مرز مشترک با افغانستان را یکی از ظرفیت های مناسب برای توسعه استان دانست و در عین حال اعلام کرد که به دلائل مختلف از جمله عدم استقبال مناسب کشور افغانستان، استان خراسان جنوبی نتوانسته از این مواهب بهره مند شود.

استاندار خراسان جنوبی خشکسالی بیست ساله را یکی از عوامل مهم وارد آمدن خسارات فراوان به استان دانست.

معتمدیان در ادامه بیان داشت: در استان خراسان جنوبی 49 ماده معدنی شناخته شده دارد که در این زمینه نیز فعالیت هایی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم تولید ثروت، درآمد و اشتغال زایی داشته باشیم.

وی زرشک، زعفران و عناب را از مهم ترین محصولات استان با آوازه جهانی دانست و اعلام کرد: خراسان 97 درصد زرشک کل کشور را تولید می کند، همچنین استان رتبه دوم زعفران و رتبه اول عناب در کشور را داراست.

وی ادامه داد: متاسفانه خام فروشی ضررهای زیادی را به کشاورزان استان وارد کرده و تلاش می کنیم تا بسته بندی و صادرات این محصولات در استان انجام شود تا سودش عاید مردم این منطقه گردد.

استاندار خراسان جنوبی از آمادگی مدیریت استان به منظور بهره گیری از اندیشه روحانیت برای پیگیری و اجرای طرح ها و برنامه های استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: ما نیازمند همفکری، هم اندیشی و کمک هستیم تا بتوانیم برنامه هایی که برای این استان داریم را دنبال کنیم.

معتمدیان خطاب به طلاب و فضلای حاضر در جلسه ابراز داشت: نیازمند حضور بیشتر و بهتر شما عزیزان در سطح استان خراسان جنوبی هستیم؛ از شما درخواست داریم در سطح استان ساکن شده و به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی بپردازید. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات