۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۰۳۷۹۳
خطیب مسجد قبا:

فریاد بازگشت خلافت اسلامی عثمانی، اشتباهی بیش نیست

فریاد بازگشت خلافت اسلامی عثمانی، اشتباهی بیش نیست
خطیب مسجد قبا در مدینه منوره گفت: کسانی که فریاد بازگشت خلافت عثمانی سرمی دهند، در اشتباه هستند و باید بدانند که اساسا خلافتی برای فرزندان عثمان و ترک ها وجود نداشت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، صالح المغماسی امام جماعت و خطیب مسجد قبا در مدینه منوره در گفت‎وگو با شبکه سعودی «ام بی سی» ضمن انکار خلافت اسلامی عثمانی تصریح کرد: کسانی که فریاد بازگشت خلافت عثمانی سرمی دهند، سخت در اشتباه هستند و باید بدانند که اساسا خلافتی برای فرزندان عثمان و ترک ها وجود نداشت.

صالح المغماسی در ادامه خاطر نشان کرد: خلفای اسلامی پس از پیغمبر خلفای راشدین چهارگانه هستند و هیچ گونه خلافت شرعی پس از آنها شکل نگرفته است و هر فرمانروایی دیگری مجازا به آن خلافت گفته می شود.

وی اظهار داشت: فرمانروایی اموی و عباسی تنها برای راه انداختن کارهای مردم بود و گرنه خلافت به این گونه فرمانروایی صدق نمی کند و تنها یک پادشاهی است.

گفتنی است که عربستان سعودی موج جدیدی از جنگ رسانه ای علیه ترکیه به دلیل حمایت اقتصادی و نظامی از قطر آغاز کرده که حدود دو سال از سوی آل سعود و همپیمانان عربی، محاصره زمینی، هوایی و دریایی شده است./983/ب

ارسال نظرات