۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۳۸۱۹
مسؤول روابط عمومی تیپ 83 امام جعفر صادق خبر داد؛

اعزام بیش از هزار طلبه در قالب گردان های جهادی به مناطق سیل زده

اعزام بیش از هزار طلبه در قالب گردان های جهادی به مناطق سیل زده
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به فعالیت های تیپ امام صادق(ع) در سیل های اخیر از اعزام مستمر طلاب به این مناطق خبرداد و گفت: تاکنون بیش از هزار طلبه به این مناطق رفته اند.

حجت الاسلام علی‌محمد رفیعی مسؤول روابط عمومی تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد برای کمک به مناطق سیل زده اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که به هم وطنان خود کمک کنیم و اگر مشکلی برای کسی پیش می آید به فریاد او برسیم.

وی با بیان این که فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم کمک به مناطق سیل زده اراده دوچندانی در بین همه اقشار و گروه های جامعه برای کمک رسانی ایجاد کرد، گفت: دوستان ما در تیپ امام صادق(ع) در همان روزهای آغازین سیل به این مناطق رفته و به کمک سیل زدگان شتافتند.

مسؤول روابط عمومی تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) افزود: در چند روز گذشته نیز چند مورد اعزام به خوزستان و لرستان داشته ایم به علاوه این که نمایندگی تیپ امام صادق(ع) در مشهد مقدس نیز چندین مورد اعزام طلاب را به مناطق سیل زده داشته اند که این اعزام ها چه از قم و چه از مشهد به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به اعزام گردان های جهادی تیپ امام صادق(ع) به مناطق سیل زده یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های ما جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی از مردم و سایرنهادها و ارسال به مناطق سیل زده است، اما اعزام گردان های 103 و 113 مستقر در قم و مشهد به صورت هفتگی در حال جریان است.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: یک گردان دیگر با نام گردان امداد و نجات نیز در تیپ امام صادق(ع) فعال شده که به طلاب آموزش های لازم را پیش از اعزام به مناطق می دهد اما غیر از این مورد که ویژه مباحث آموزشی است بقیه دوستان به صورت فعال پای کار هستند و به صورت خستگی ناپذیر در مناطق شرکت می کنند.

وی با بیان این که عده ای از طلاب که روزهای اول سیل به لرستان و خوزستان رفته اند هنوز به خانه های خود برنگشته اند، گفت: عده ای از دوستان ما عهد کرده اند تا اتمام کار کمک رسانی در مناطق بمانند به همین دلیل ستاد مستقر تیپ امام صادق(ع) در مناطق سیل زده نیز راه اندازی شده است.

مسؤول روابط عمومی تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) ادامه داد: آخرین آماری که از حضور طلاب جهادی گردان های امام صادق(ع) در این مناطق به دست ما رسیده بیش از هزار نفر است که برخی از آنها در مناطق مستقر هستند و برخی دیگر بعد از کمک رسانی به شهرهای خود بازمی گردند که بلافاصله عده ای دیگر جایگزین آنها می شوند./1330/ج

ارسال نظرات