۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۰۳۸۳۵
آیت الله فقیهی در گفت وگو با رسا:

کسی که عاقل باشد دم از مذاکره و سازش با دشمن نمی زند

کسی که عاقل باشد دم از مذاکره و سازش با دشمن نمی زند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم با بیان اینکه کسی که عاقل باشد دم از مذاکره و سازش با دشمن نمی زند، گفت: مردم هیچگاه اجازه خدشه دار شدن استقلال کشور را نخواهند داد.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که سازش و کوتاه آمدن در برابر دشمنان مشکلات را حل نخواهد کرد، گفت: همانگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند عهد، پیمان و سخنان مستکبران قابل اعتماد نیست.

وی افزود: غربی ها و مستکبران تنها خود و منافع خود را می بینند و به هیچ چیز پایبند نیستند، از این رو تعهداتی که از سوی استکبار جهانی و آمریکا مطرح می شود دارای ارزش نیست چرا که مکررا بدعهدی های دشمنان را دیده ایم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ترامپ در مواردی تعهد داد اما در مسیر برگشت و در هواپیما زیر عهد خود زد، مستکبران برای تعهدات هیچ ارزشی قائل نیستند و قوانین را زیر پا می گذارند.

وی ادامه داد: معنا ندارد که کشور با مستکبران و افرادی مانند ترامپ مذاکره کرده و تعهد امضا کند چون ثابت شده آن ها به هیچ تعهدی پایبند نیستند و بد عهدی استکبار جهانی به ویژه آمریکا برای جهان ثابت شده است.

آیت الله فقیهی تأکید کرد: کسی که عاقل باشد بعد از مشاهده تجربه های مکرر دم از سازش و مذاکره با آمریکا و مستکبران نمی زند، آمریکایی ها حالت استکبار فوق العاده ای دارند و به هیچ تعهد و سخن و امضای خود پایبند نیستند.

وی عنوان کرد: مذاکره با مستکبران و دشمنانی مانند آمریکا ثمری جز تسلیم شدن در برابر آن ها ندارد که مخالف مبانی اسلام و شعار استقلال و آزادی است، امام راحل از ابتدای انقلاب این شعار را مطرح کردند و همواره باید مراقب باشیم تا استقلال ما حفظ شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای این بود که استقلال ملت ایران حفظ شود و سازش و مذاکره با دشمنان با شعارها و اصول انقلاب منافات دارد و مردم به هیچ عنوان ذلت پذیر نیستند، مردم هیچگاه اجازه خدشه دار شدن استقلال کشور و تسلیم شدن در برابر آمریکا را نخواهند داد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
امام زمان(عج) در خوشی وناخوشی شیعیان شریک است.
0
0
خلعنبری
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کسانی که در جامعه اسلامی مسؤولیت دارند بدانند که امروز اعتبار ملی ایران در گرو استقامت و تقویت تولید داخلی می باشد.
0
0
کاظم بدخشانی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
امروز یکی از برنامه های دشمن تضعیف نهاد روحانیت است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
ما آماده ایم...
آقایون اصلاح طلب و اصولگرا آقازاده هاو بستگانشونو از کشورهای اروپایی خوش آب و هوای اتریش،سوئیس و آلمان و…و ایالت های امریکا و کانادا سریعا برگردونن ،هرچه قدر در جبهه علم و دانش به هزینه و رنج جوانان مظلوم ، محروم،بیکار و مجرد کشور، تحصیل کردن و با این و اون خوش گذروندن دیگه کافیه، می بایستی خط مقدم جبهه ها رو پر کنند.
1
0
پوران نجفی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
مبانی فقهی این استاد معزز رو هم به نحو اجمالی اشاره نمایید.
درباره نفوذ دشمن در حوزه ها نظراتشونو بیان نمایید.
0
0