۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۳۸۳۷

کشته شدن ۸ غیرنظامی در عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان

کشته شدن ۸ غیرنظامی در عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان
منابع خبری اعلام کردند که بر اثر حمله نیروهای آمریکایی به اهداف غیرنظامی در ولایت «میدان وردک» ۸ غیرنظامی افغان از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای آمریکایی بار دیگر با حمله به منازل مسکونی در شهرستان «نرخ» ولایت میدان وردک 8 غیرنظامی افغان از جمه زنان و کودکان را کشته و دو تن دیگر را زخمی کردند.

منابع محلی تصریح کردند که نیروهای آمریکایی طی یک عملیات شبانه در منطقه «صدمرده» در شهرستان نرخ یک عالم دین را به قتل رسانده و دو تن دیگر را نیز زخمی کردند.

منابع محلی خاطرنشان کردند که بر اثر حملات هوایی در جریان این عملیات نیز دو باب منزل مسکونی کاملا تخریب شده و دست‌کم 8 غیرنظامی افغان از جمله زنان و کودکان نیز کشته شدند.

دو روز پیش نیز بر اثر خمله نیروهای آمریکایی در شهرستان «خوگیانی» در ولایت ننگرهار نیز شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

همزمان با مذاکرات صلح آمریکا با طالبان حملات هوایی و عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یافته است.

عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی به اهداف غیرنظامی در شرق افغانستان به یک سریال تبدیل شده و در چند ماه اخیر ده‌ها غیرنظامی افغان را به کام مرگ کشانده است.

این در حالی است که پارلمان و سنای افغانستان نیز بارها عملیات‌های شبانه در این کشور را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است اما این علمیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد./847/ب

تسنیم

ارسال نظرات